בגלל התנגדות רע"ם: ההצבעה על חוק יו"ש נדחתה לשבוע הבא

שר המשפטים סער דחה את ההצבעה על החוק שאמור להאריך את תוקף סמכויות השיטור והאכיפה בשטחי יהודה ושומרון, לאחר שבמפלגתו של עבאס לא הסכימו לתמוך והאופוזיציה הכריזה כי לא תתמוך בשום חוק שתציע הקואליציה

זמן צפייה: 04:15

בקואליציה שבה שבוע חדש משמעותו חוק חדש שאין עבורו חוק בכנסת, שר המשפטים גדעון סער ביקש היום (שני) להעביר מסר לשותפיו. "ממשלה חייבת לתפקד ולהיות מסוגלת להעביר דברים בכנסת", אמר סער, "זה הדבר היסודי בקיום של כל ממשלה".

הפעם מדובר בחוק שאמור להאריך את תוקף סמכויות השיטור והאכיפה בשטחי יהודה ושומרון, כלומר לאפשר, לדוגמא, להעמיד לדין אזרח ישראלי שביצע עבירה ביהודה ושומרון בבית משפט בישראל, במקום בבית דין צבאי. ברע"ם השאירו את הקואליציה באוויר - ולא התחייבו לתמוך.

שר המשפטים גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער

אם בקואליציה בנו על כך שהאופוזיציה תסייע גם הפעם, ראשי בלוק הימין ניסו היום לשדר אחדות וחידדו את המסר לפיו האופוזיציה לא תתמוך בשום חוק שתציע הקואליציה. בחסות התנגדות רע"מ, סער דחה לשבוע הבא את ההצבעה על תקנות יהודה ושומרון, ובתשובה לשאלתנו אם יש שינוי בעמדתו לגבי ישיבה בממשלה עם נתניהו הוא אמר: "אין שינוי בעמדותינו, ואני מקווה שהקואליציה הנוכחית תוכל להמשיך ולתפקד ולשרת את הציבור".

ח''כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה
ח''כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

בינתיים, בקואליציה הצליחו היום לדחות את המשבר שנוצר עם הכרזתו של ח"כ מיכאל ביטון כי לא יצביע עם הקואליציה. אחרי שרה"מ נפתלי בנט התערב, ביטון חזר בינתיים להצביע עם הקואליציה, למרות ששרת התחבורה מרב מיכאלי לא מסכימה כרגע להתגמש בנוגע לרפורמת המחירים בתחבורה הציבורית, שפוגעת לטענתו בפריפריה.