48 ימים לבחירות: אף גוש לא זוכה ב-61 מנדטים | סקר חדשות 13

גוש נתניהו נותר על 59 מנדטים לעומת 56 מנדטים לגוש המפלגות של הקואליציה הנוכחית. שקד שוב מתחת לאחוז החסימה לאחר החתימה עם הבית היהודי. איך הציבור רואה את תפקודו של לפיד כראש ממשלה ואת מי יעדיפו כשר משפטים – סער או לוין? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:16

הסטטוס קוו נמשך: סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית לא מעניק לאף אחד מהגושים את המספר שכולם מדברים עליו – 61. לפי הסקר, גוש המפלגות שתומכות בראש האופוזיציה נתניהו מגיע ל-59 מול 56 לגוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. הרשימה המשותפת נותרת על חמישה מנדטים.

בסקר הראשון לאחר החתימה על ההסכם עם הבית היהודי, איילת שקד שוב לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.9 אחוזי תמיכה בלבד. הליכוד ממשיך להוביל עם 31 מנדטים ואחריה יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד שמקבלת 24 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה ממשיכה להיות הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שזוכה ב-13 מנדטים. המחנה הממלכתי עומדת במקום עם 12 מנדטים בלבד.

איילת שקד
החיבור לבית היהודי לא עזר. איילת שקד | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 ו-7 מנדטים בהתאמה. בצל המשך הניסיונות של לפיד להביא לאיחוד בין מפלגות העבודה ומרצ, בסקר הערב מקבלות כל אחת מהן חמישה מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נותרת על 6 מנדטים ורע"מ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה ניתן למצוא את הכלכלית של ירון זליכה עם 1.1 אחוז, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם אחוז אחד וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.6 אחוזים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו פותח פער גדול עוד יותר מלפיד ומשר הביטחון בני גנץ. בשאלה בין נתניהו ללפיד, ראש הממשלה לשעבר מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים בלבד לראש הממשלה הנוכחי. מול גנץ הפער גדול יותר כשנתניהו מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים לשר הביטחון.

שאלנו בסקר גם איך מגדירים את תפקודו של לפיד בתפקיד ראש הממשלה עד כה. 31 אחוזים השיבו שתפקודו טוב ו-26 אחוזים השיבו בכלל לא טוב. 18 אחוזים השיבו "לא כל כך טוב" ו-14 אחוזים בלבד השיבו שתפקודו של לפיד טוב מאוד.

שר המשפטים גדעון סער
מעדיפים אותו על פני לוין בתפקיד שר המשפטים. גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלה נוספת בסקר הייתה את מי מעדיף הציבור בתפקיד שר הביטחון – גנץ או ח"כ יואב גלנט מהליכוד, אלוף פיקוד דרום בעבר. 41 אחוזים השיבו גנץ מול 21 אחוזים שהשיבו גלנט. 38 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

שאלנו שאלה גם באשר לתפקיד שר המשפטים בין גדעון סער לבין ח"כ יריב לוין מהליכוד. 36 אחוזים תומכים בסער מול 25 אחוזים בלוין. 40 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. שאלנו גם באשר לתפקיד השר לביטחון פנים בין סגן השר יואב סגלוביץ', בעבר ראש אגף החקירות במשטרה, לבין ח"כ איתמר בן גביר. כאן התוצאות צמודות: 38 אחוזים השיבו עבור סגלוביץ' מול 33 אחוזים לבן גביר. 29 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 781 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-181 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.