לאחר 11 ימי לחימה: הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף

מטחים כבדים לעוטף עד עד השעה 2:00, אז ההסכמות עם ארגון הטרור נכנסו לתוקף • גם הבוקר: אין לימודים מהרצליה דרומה • כ-4,000 רקטות שוגרו במהלך ההסלמה - 12 נהרגו • ביידן שוחח עם נתניהו

זמן צפייה: 02:24

הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה הלילה (שישי) ב-2:00 לתוקף, עם היענות שני הצדדים לחדול מירי לאחר 11 ימי לחימה. בישראל טוענים כי הסכימו ל"שקט תמורת שקט", ואילו בארגון הטרור אומרים שישראל התחייבה "להסיר את ידה" משייח ג'ראח וממסגד אל-אקצא.

מחצת ועד כניסת האש לתוקף, נורו 40 רקטות לעבר עוטף עזה. כ-90% מהן נפלו בשטח פתוח ומאז לא בוצע ירי לעבר ישראל. צה"ל לא תקף ברצועה במקביל. עם זאת, גם הבוקר לא יתקיימו לימודים מהרצליה דרומה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הזעתי, נלחצתי – ושמעתי צלצולים": נפגעי החרדה של שומר החומות

לאחר 11 ימי לחימה: הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף

רגע לפני כניסת הפסקת האש לתוקף: השעות הקשות שעוד צפויות לנו

פגיעה באשכול, שני הרוגים באשכול
זירת פגיעת הרקטה במועצה האזורית אשכול | צילום: דובורת זק''א

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן סיכם את 11 ימי הלחימה בעזה, ועדכן כי צה"ל השמיד כ-100 קילומטרים של מנהרות, חיסל 25 בכירים בארגון ועוד כ-200 פעילים, התקיף כ-340 בורות שיגור והפציץ 70 משגרים. "פגענו פגיעה קשה ביכולת הייצור וההתעצמות של חמאס", אמר זילברמן, שאף התייחס לכישלון חיסול מוחמד דף: "עשינו כל מה שאפשר לעשות כדי שאנשים רעים לא יסיימו את המבצע בחיים".

במהלך המבצע הותקפו 5 בנקים ששימשו לניהול כספים של ארגוני הטרור, 9 בניינים רבי קומות שמהם עבדו הפעילים, סוכל פיגוע של מצנחי רחיפה ונרשמה הצלחה של 90% ביירוטים של כיפת ברזל. "בשלב זה, כל הכוחות עדיין פרוסים. אנחנו הולכים על הצד הבטוח", סיכם. בצה"ל מעריכים ש-80% מפס הייצור של הרקטות הושמדו.

מבצע שומר החומות, עזה
פעילות צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם נתניהו הלילה. בהצהרה שנתן לתקשורת אמר כי "ארה"ב תומכת לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס, ערכנו דיונים אינטנסיביים בדרגים הגבוהים, ממש שעה אחר שעה, עם מנרים, הרשות הפלסטינית ומדינות נוספות במזרח התיכון, במטרה להימנע מסכסוך ממושך יותר".

"נתניהו הביע הערכה לסיוע האמריקני בפיתוח מערכת כיפת ברזל שמצילה חיים", הוסיף ביידן, שהבטיח "לסייע לישראל לשדרג אותה ולהשלים את המלאים שלה". עוד ציין הנשיא כי "ארה"ב תפעל לשיקום רצועת עזה ולסיוע הומניטרי מול הרשות הפלסטינית ולא מול חמאס, ובדרך שלא תאפשר לחמאס להתחמש מחדש".

עזה, שומר החומות
בעזה חוגגים את הפסקת האש | צילום: רויטרס

אמש, אמרו בכירי צה"ל לממשלה כי כל מטרות הדרג המדיני הושגו. עם זאת, ראש הממשלה וחלק מהשרים הביעו חשש שהמבצע מסתיים באווירת ניצחון של חמאס. כמה מהשרים מתחו ביקורת על המודיעין הישראלי, בטענה שלא סיפק מטרות, ואחרים הביעו אכזבה על כישלון ניסיונות החיסול של בכירים בחמאס.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שוחח עם מקבילו גבי אשכנזי, בירך על הפסקת האש ועדכן כי בקרוב יגיע לאזור. "אני מצפה לפגוש מנהיגים מישראל וגם מפלסטין", אמר.

עזה, שומר החומות
בעזה חוגגים את הפסקת האש | צילום: רויטרס