ח"כ עופר כסיף היכה שוטר מג"ב: "להרחיק אותו מהכנסת" | תיעוד

הח"כ מהרשימה המשותפת הגיע להפגנה בדרום הר חברון. שוטר מג"ב מנע ממנו להיכנס ודפק בחוזקה על מכסה המנוע שלו. כסיף יצא מהרכב והיכה את השוטר בראשו. במערכת הפוליטית קוראים לחקור את כסיף ולהרחיקו מהכנסת"

זמן צפייה: 01:28

זעם במערכת הפוליטית בעקבות תיעוד שבו נראה חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת מכה אחר הצהריים (שישי) שוטר בהפגנה בדרום הר חברון. במשטרה יפתחו בחקירה ויבחנו פנייה ליועצת המשפטית לכנסת להסרת החסינות.

כסיף הגיע עם רכבו כששני שוטרים נעמדו ועצרו את רכבו. אחד השוטרים דפק עם ידיו על מכסה המנוע כשאז יצא כסיף מהרכב והיכה את השוטר בראשו. בשלב זה התפתח עימות בין השניים, שבמהלכו צעק כסיף על השוטר כי יש לו חסינות בשל היותו חבר כנסת.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וגינה את "ההתנהגות החמורה של חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף":

במערכת הפוליטית קוראים לחקור את כסיף באופן מיידי. "כסיף צריך להיחקר כבר ביום ראשון על תקיפת שוטר", אמר השר יועז הנדל. "אין בחסינות הפרלמנטרית היתר לעבור על החוק, להפריע לסדר הציבורי ולנהוג באלימות לא כלפי אזרחים ובטח לא כלפי כוחות ביטחון שעושים מלאכתם נאמנה".

מהמשטרה נמסר כי "בימים האחרונים אנו עדים להתנהגות אלימה של שני חברי כנסת נגד אנשי משטרה והפרעה לביצוע תפקידם. במעשיהם עולה חשד לכאורה לביצוע עבירות פליליות נגד אנשי משטרה, עבירות לכאורה שאינן קשורות בתפקידם הפרלמנטרי. מחוזות המשטרה בהם התרחשו האירועים התבקשו להעביר את כל החומרים וכעת הם נבחנים באגף לחקירות ומודיעין. אם יימצא כי בוצעו עבירות פליליות לכאורה, תועבר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה בכדי לחקור אותם בהקדם".

השרה איילת שקד צייצה: "שוטרות ושוטרים, לוחמי מג"ב וכל הכוחות שנמצאים בשטח גם ביום שישי בצהריים, כדי לשמור על כולנו: אני יודעת כמה קשה אתם עובדים בימים אלה ואיך אתם חוצצים בגופכם בין הטרור לאזרחי ישראל. תעשו את עבודת הקודש הזאת ותתעלמו מאנשים נאלחים כמו עופר כסיף. העם איתכם".

"שוטרות ושוטרים, לוחמי מג״ב וכל הכוחות שנמצאים בשטח גם ביום שישי בצהריים, כדי לשמור על כולנו":

חברת הכנסת מירב בן ארי, המשמשת כיו"ר הוועדה לביטחון פנים בכנסת, הוסיפה: "עופר כסיף מנצל את חסינותו כדי לפגוע בשוטרים וזו לא הפעם הראשונה. הפעם הוא הכה וצרח על שוטרים שמבצעים את תפקידם. כל דקה שהוא יושב בכנסת היא בושה וחרפה למדינה. באין ועדת אתיקה אפנה ביום ראשון ליועצת המשפטית של הכנסת כדי להבין איך ניתן להרחיקו מהכנסת. ובנימה אישית, גועל נפש".

ח''כ עופר כסיף מכה שוטר
ח''כ עופר כסיף מכה שוטר בדרום הר חברון

מחבר הכנסת עופר כסיף נמסר בתגובה: "היום הגענו לתמוך בתושבי מסאפר יטא העומדים בפני הריסות בתיהם וגירוש מאדמתם לאור פסיקת בג"צ המתכחשת ושוללת את הדין הבינלאומי". לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני לנוע בחופשיות". כסף טען כי "הגדיל לעשות אחד השוטרים כשאיים ואמר לחברו "אם הוא [כסיף] ימשיך לא רק אעצור אותו אלא ארה בו".

מוקדם יותר השבוע פורסם תיעוד של חבר הכנסת אחמד טיבי, גם מהרשימה המשותפת, כשהוא מתווכח עם שוטרים בירושלים ומסייע לצעיר שעוכב להתחמק מהמשטרה.