"חומת מגן נגד השתלטות חרדית": ראש עיריית ר"ג לא פוחד מעימות

מאבקיו של כרמל שאמה הכהן נגד גורמים שמרנים, הכוללים הצהרה על תחבורה ציבורית בשבת ותמיכה בקהילה הגאה, גררו התנגדות רבה - אך הוא מסרב להתרגש: "מתכנן לייצר חומת מגן נגד השתלטות חרדית"

זמן צפייה: 14:10

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, נכנס לתפקידו לפני כחצי שנה וכבר עומד כעת במרכזו של עימות על צביונה של העיר הוותיקה. מאז הפך לראש עיר נאבק שאמה הכהן במה שהוא מזהה כהתחרדות איטית של העיר שבה נולד. "אני מתכוון לייצר חומת מגן חילונית נגד השתלטות חרדית על רמת גן", אמר.

עוד בחדשות 13:

השקעה של 50 מיליארד דולר: פורסם החלק הכלכלי של "עסקת המאה"

סערה בבריטניה: המועמד המוביל לרה"מ הוקלט במריבה עם בת זוגו

ד"ר מריחואנה פפסי: האישה שהפכה את שמה הייחודי למושא מחקר

כרמל שאמה הכהן. ארכיון
כרמל שאמה הכהן. ארכיון | צילום: נועה גרייבסקי

שאמה הכהן עלה לכותרות לפני מספר שבועות כאשר פיטר את מנהל מחלקת מורשת ישראל, לאחר שהאחרון אסר על נערה לשיר עם הזמר נתן גושן בבימת יום העצמאות בעיר. בהמשך קרא תיגר על הסטטוס קוו כשהכריז כי ינהיג תחבורה ציבורית למרכזי הבילוי בשבת והודיע על תמיכתו בקהילה הגאה ואף הגיע למצעד שאורגן בעיר.

למרות שלדבריו זכה כבר להיות מושא ל-"פולסא דנורא", מסרב שאמה הכהן להתרגש מההתנגדות והאיומים שסופג. "איך אדם יכול לחשוב שלהט"בופוביה זה משהו שיכול להתקבל ב-2020 ברמת גן?", הסביר את תמיכתו בקהילה הגאה. "אנחנו מבינים שיש שכונות בהן אי אפשר לתלות את דגל הגאווה, אז תלינו בז'בוטינסקי ובביאליק. אחרי שהתחשבנו עוד טיפסו, הורידו את דגלים והדליקו אותם. זה משהו שאני לא יכול לעבור עליו בשתיקה".