עימות בין סער לברקת: "כשנלחמתי עבור הליכוד - הוא חגג בקדימה"

בכיר הליכוד תקף את ראש עיריית י-ם לשעבר, שטען כי הקריאה לפריימריז מהווה הדחה "בפועל של נתניהו", וטען: "ברקת מנהל קמפיין הסתה נגדי". ברקת השיב: "התבלבלת קצת ממחיאות הכפיים של השמאל"

זמן צפייה: 01:05

הפלונטר הפוליטי: ח"כ גדעון סער תקף הערב (ראשון) את ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, וכתב החשבון הטוויטר שלו כי "כשנלחמתי עבור הליכוד, שנותר עם 12 מנדטים - ברקת חגג עם שמפניות במטה 'קדימה' בה היה חבר. אחרי כמה ימים בכנסת ברקת עושה קמפיין כביכול ל'ספר' או ל'ממלא מקום יו"ר התנועה' וכדי להוכיח שהוא קיים מנהל קמפיין הסתה נגדי. ברקת, תלמד: ליכודניקים לא קונים בכסף ומנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים".

זאת, בתגובה לביקורת שמתח ברקת על הקריאות לפרימריז בליכוד. "הדבר מהווה מהלך של הדחה בפועל של יו"ר התנועה הנבחר וראש הממשלה", הצהיר ברקת בכנס לשכת יועצי המס באילת, "וזאת תוך עקיפת מוסדות המפלגה וההליכים החוקתיים הקבועים בחוקת המפלגה ותוך התעלמות מוחלטת מרצון רוב חברי הליכוד".

"חברים מבית, כבר די בגלוי, מתואמים במסרים עם חברי כנסת מהשמאל, ומנסים לשדל חברי כנסת מטעם הליכוד ומהמחנה הלאומי לערוק ולהקים בקולותיהם ממשלת שמאל", הצהיר ברקת. "אנו עדים לעתירה שתוגש בימים הקרובים וכן לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיקבע כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו יהיה מנוע מלכהן כראש ממשלה, או לחילופין שיהיה מנוע מלנסות להקים ממשלה בעת הזו, מחמת כתב האישום שהוגש נגדו. בדרך זו מנסים יריבנו לסלק מהמפה הפוליטית הן את ראש הממשלה ויו"ר הליכוד והן לרסק את הליכוד כמפלגה המובילה במחנה הלאומי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "איראן מתכננת התקפות נוספות – נמשיך לסכל אותן"

גננת הסירה את תמונתו של נתניהו מקיר הגן – ותזומן לבירור

איש עסקים לבנוני קנה את חפציו של היטלר – ויתרום אותם לישראל

ח''כ ניר ברקת וח''כ גדעון סער
ח''כ ניר ברקת וח''כ גדעון סער | צילום: חדשות 13, רויטרס

בתגובה למתקפות סער, ברקת השיב: "גדעון, מנהיגות אמיתית נבחנת בשעת משבר. התבלבלת קצת ממחיאות הכפיים של השמאל והתקשורת ונכשלת בניסיון להדיח את ראש הממשלה. גילית חוסר נאמנות בשעה הכי קשה של נתניהו והליכוד. הפניקה, איבוד העשתונות והמתקפות האישיות והנמוכות כלפי ראש הממשלה וכלפי לא יצליחו לטשטש זאת. תתבייש לך".

מוקדם יותר הגיש ברקת לנתניהו ולחיים כץ מתווה לפיו יקויימו פריימריז שבהם ייבחר ממלא מקום ליו"ר התנועה, שיוכל להחליפו אם יצא לנבצרות. ברקת ביקש להביא לאישור מרכז המפלגה את הצעתו.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ. השניים החליטו, בהתאם לסיכום קודם שלהם, לכנס את מרכז הליכוד בשבוע הבא, ולהעלות לאישור המרכז את ביטול הפריימריז במפלגה.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית | צילום: עומר מירוןלע''מ

מוקדם יותר היום אמרו מקורבים לנתניהו כי בשלב זה הוא אינו סבור שיש טעם בקיום בחירות פנימיות במפלגה, בהתאם להחלטת מרכז הליכוד האחרונה. יחד עם זאת, בסביבת ראש הממשלה עדיין בוחנים את עמדתם בסוגיה. הבוקר, כזכור, ביקש חבר הכנסת גדעון סער לכנס את מרכז הליכוד ולקיים פריימריז תוך 14 יום.

בד בבד, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ התייחס לנושא ומסר כי "יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת. זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה". מקביל, היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, קבע כי אין עילה להקדמת הבחירות הפנימיות. זאת, בתגובה לעתירה לבית הדין של המפלגה, שהוגשה על ידי "הליכודניקים החדשים".

הבוקר, כאמור, פנה סער לחיים כץ בבקשה לכנס באופן דחוף את מרכז הליכוד כדי לקבוע תאריך לפריימריז בזק לראשות המפלגה בשבועיים הקרובים, עוד בטרם תסתיים תקופת 21 הימים לפני ההליכה לסבב שלישי של בחירות.

חיים כץ
חיים כץ | צילום: רפי קוץ

"בכוחו של מהלך זה למנוע התדרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר ראש הממשלה נתניהו רק לפני ימים ספורים כטירוף מערכות", כתב סער בפנייתו, והזכיר כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז תוך שלושה שבועות, בין נתניהו לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, כשמספר בעלי זכות הבחירה היה גבוה פי שלושה מהיום. סער ביקש מכץ לדון עם מנהלת הליכוד במטרה לקדם את הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה".

בד בבד, ח"כ ניר ברקת הגיש הבוקר לנתניהו ולחיים כץ מתווה לפיו יקויימו פריימריז שבהם ייבחר ממלא מקום ליו"ר התנועה, שיוכל להחליפו אם יצא לנבצרות. ברקת ביקש להביא לאישור מרכז המפלגה את הצעתו.