רה"מ נתניהו: "לא ניתן לטשטש את מורשת גנדי"

בתחילת הישיבה המיוחדת לזכרו של השר לשעבר שנרצח ע"י מחבלים, יצאו רוב חברי האופוזיציה מהאולם. רה"מ: "יש מי שמבקשים להטיל צל על עשייתו, זה פשוט לא יקרה"

"מגנדי נבצר להגן על שמו" | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בצל המחלוקת סביב הנצחת מורשתו של רחבעם זאבי התכנסה היום (שלישי) מליאת הכנסת לישיבה מיוחדת לזכרו. בתחילת הישיבה יצאו במחאה רוב חברי האופוזיציה מן המליאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"מגנדי נבצר להגן על שמו הטוב", הדבר הזה לווה בניסיון ברור לטשטש או אפילו למחוק את זכויותיו של גנדי ואת מורשתו של גנדי, וזה פשוט לא יקרה", אמר ראש הממשלה בנימין נתינהו בפתח הישיבה. "לא ניתן למחוק בהינף יד באמצעות חרמות את זכויותיו ואת טיפוח אהבת הארץ", הוסיף וציין כי מתחם חדש באיזור התעשייה ברקן שבשומרון נקרא על שמו של זאבי. כמו כן אמר כי בסמוך יוקם מרכז הנצחה. "חייו נגדעו בידי מרצחים בלב ירושלים בירתנו בכוונת מכוון כי הוא סימן לאויבנו אמונה ודבקות בלתי מתפשרת בארצנו ונכונות להגן עליה", חתם רה"מ את נאומו.

נתניהו בטקס בהר הרצל | צילום: קובי גדעון לע''מ

"יש חשיבות גדולה לתת ביטוי הולם לתרומתו ארוכת השנים לביטחון מדינתנו, ולאהבת ארצנו. אני חושב שעל כך אין עוררין", אמר בנימין נתניהו בטקס שנערך בהר הרצל לזכרו של רחבעם זאבי.
בהמשך דבריו התייחס גם לאלמנתו יעל שהלכה לעולמה שנה שעברה. "אנחנו דואבים על כך שבשנתה האחרונה יעל נאלצה לסבול את ההאשמות שהוטחו בגנדי, וגנדי לא יכול היה להשיב", אמר רה"מ.

רחבעם זאבי, ארכיון | צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר התעוררה סערה לאחר שמנהלי 20 בתי ספר בתל אביב לא קיימו את הטקסים הרשמיים לזכרו של השר לשעבר. אחד מהמנהלים אמר על ההחלטה כי "מקומו של זכר גנדי בשיעורי היסטוריה". רם כהן, מנהל תיכונט על שם נתן אלתרמן בתל אביב, אף ציין כי אין כל חוק או חוזר מנכ"ל שמחייב מנהלי בתי ספר לציין את היום. במשרד החינוך הבהירו כי "החוק להנצחת זכרו של רחבעם זאבי אינו מחייב את בתי הספר לציין את היום, לפיכך הדבר נתון לבחירת המנהלים.