שר האוצר כחלון מוותר על סמכויות בנושא הגז

שר האוצר משה כחלון יבקש מהממשלה להעביר את חלק מסמכויותיו לשר אלי כהן - שיוכל להחליט בעניינים בהם כחלון נמצא בניגוד עניינים. חוות דעת משפטית הובילה למהלך, שצפוי לזכות לאישור השרים

כחלון מצא פיתרון לניגוד העניינים: שר האוצר יבקש מהממשלה ביום ראשון לאשר העברה של חלק מסמכויותיו בתחום הגז, הנפט וגם התקשורת בשל הקשרים האישיים שלו. כחלון גיבש הצעה שתעביר את ההחלטות בנושאים אלו לשר הכלכלה אלי כהן ממפלגתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השרים יתבקשו בראשון לאשר את "העברת סמכויות שר האוצר הנוגעות לטיפול במשק הגז הטבעי ובתחום התקשורת" לשר כהן, וזאת בעקבות הקשרים של כחלון עם קובי מימון - וגם העובדה כי אחותו של כחלון מועסקת בחברת "הוט".

אם תאושר ההחלטה, כהן יקבל את הסמכויות "למשך תקופת כהונתו של משה כחלון בתפקיד שר האוצר" - ויוכל לקבל החלטות, תוך התייעצות עם משרד האוצר, בנושא מיסוי רווח ממשאבי טבע וסמכויות נוספות שקשורות למשק הגז והנפט.

יקבל את הסמכויות? אלי כהן (דודי וקנין)
יקבל את הסמכויות? אלי כהן (דודי וקנין)

בנימוק להחלטה נכתב כי "בהתאם לחוות הדעת, שר האוצר מנוע מלטפל בעניינים הנוגעים למקטעי ההפקה והשיווק של גז טבעי ולא בעניינים הנוגעים למקטעי ההולכה וההפצה". עוד נטען כי שר האוצר נמצא בניגוד עניינים גם בקשר למקטע ההולכה הימי ולנושאים בתחום התקשורת הקשורים לחברת "הוט".

כחלון ציין כי השר אלי כהן הסכים למהלך ואין מגבלה משפטית, שנועד "למנוע חשש לניגוד עניינים". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וגם הייעוץ המשפטי של משרד האוצר אישרו את ההצעה להעברת הסמכויות.