גנץ: "אפעל נגד ממשלה חלופית"; סמוטריץ': "ננסה לדחות פיזור הכנסת"

יו"ר כחול לבן סתם את הגולל על האפשרות שישתף פעולה עם ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. במקביל, יו"ר הציונות הדתית אמר כי באופוזיציה פועלים לדחות את פיזור הכנסת לשבוע הבא. ח"כ גפני: "התאריך המוסכם מבחינתנו – 25 באוקטובר"

זמן צפייה: 05:26

לקראת פיזור הכנסת: שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) בישיבת סיעת כחול לבן כי הוא יעשה הכל כדי שלא תקום ממשלה חלופית בראשות בנימין נתניהו בכנסת הנוכחית. מנגד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת סיעת הציונות הדתית כי "סיכמנו בישיבת ראשי האופוזיציה לעשות הכל כדי לדחות את פיזור הכנסת ולהקים ממשלה חלופית".

"נצא לבחירות מתוך מטרה להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתאריך ימים – זו הדרך היחידה להתיר את הפלונטר הפוליטי", אמר גנץ, והוסיף כי "הממשלה הנוכחית היא ממשלה טובה – עצרנו ברבע הדרך, והמטרה שלנו תהיה להמשיך מהנקודה הזו בממשלה הבאה".

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום כי העלות המוערכת לפי משרדו לקמפיין הבחירות הקרובות היא 2.4 מיליארד שקל. "אני מקווה שמי שאחראי לפיזור הכנסת ישלם את המחיר בבחירות. עקבתי אחרי דיוני הכנסת. חלק מהדברים בלתי סבירים ובלתי אחראים. זה פשוט להקריב את האינטרס של המדינה על המזבח בעבור קמפיין פוליטי", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו.

ליברמן התייחס בסיעה גם למשא ומתן עם הסתדרות המורים. "זה מו"מ מורכב ולא פשוט. כמו בכל מו"מ יהיו עליות ומורדות. אני מקווה שבסופו של דבר, תוך זמן סביר, נגיע לעמק השווה ונוכל לחתום על הסכם קיבוצי חדש. אני מדגיש: הסכם קיבוצי חדש בהיקף מלא, לא חלקי ולא משהו זמני כי אחרת אין טעם לבזבז זמן וכסף", אמר שר האוצר.

על ההחלטה להעניק מענקים למוסדות חינוך חרדים בתמורה ללימודי ליבה אמר ליברמן: "אני רוצה להגיד תודה לשרת החינוך ולמנכ"לית המשרד על ההחלטה החשובה שהעברנו ולפיה כל מוסד חינוכי במגזר החרדי שילמד לימודי ליבה, יקבל תמריץ של 6000 שקל פר תלמיד למוסד. מקווה שהמוסדות ירימו את הכפפה וכולם יתחילו ללמוד לימודי ליבה. הדרך לצאת מהעוני הוא קודם כל לימודי ליבה, השכלה ורכישת מקצוע. כל השאר זה פשוט בכוח להשאיר את הציבור החרדי עני ומסכן ותלוי בקצבאות ונדבות".