יריב להורוביץ: יאיר גולן הודיע על התמודדות לראשות מרצ

יאיר גולן הודיע כי יתמודד בפריימריז על ראשות מרצ נגד היו"ר המכהן ניצן הורוביץ - זאת לאחר שהשר עיסאווי פריג' הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות ואף טען כי הורוביץ אינו מנהיג. גולן: "אתמודד מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת"

זמן צפייה: 04:06

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, הודיע הבוקר (רביעי) רשמית כי הוא יתמודד בפריימריז לראשות מרצ נגד היו"ר המכהן ניצן הורוביץ. ההודעה מתקבלת יממה לאחר שהשר עיסאווי פריג' הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות ותקף בחריפות את הורוביץ וטען כי הוא אינו מנהיג.

"אתמודד כי אני מאמין שערכי השמאל צריכים להוביל את מדינת ישראל. אני מאמין בשוויון, בדמוקרטיה, בחזון מדינת הלאום של העם היהודי. אני אתמודד מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת", כך גולן.

יאיר גולן מודיע על התמודדות בפריימריז לראשות מרצ
יאיר גולן מודיע על התמודדות בפריימריז לראשות מרצ | צילום: בן מזרחי

הוא הוסיף ואמר כי "אני נחרד ממנהיגים מושחתים, זועקים לשמיים שטופי שנאה וקנאות דתית שתוקפים חיילי צה"ל, שמכים ערבים רק כי הם ערבים שמשחיתים רכוש. אל לנו להקל ראש במעשי נתניהו שאינם נדונים בבית משפט. יש לו חלק נכבד בשחיתות הציבורית, בהקצנה הלאומית שעוברת על כולם. הוא בנה סביבו מחנה קיצוני בדעותיו ומסוכן".

בסיום דבריו אמר גולן: "אני מתחייב שמיד לאחר שאבחר להנהיג את מרצ, אעשה הכול כדי לבנות מרצ חזקה. השמאל הקים את המדינה הזו. נלחם במלחמות. לא אתם צריכים להתבייש".

הורוביץ בירך על הודעת גולן: "מרצ מפלגה דמוקרטית. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות, בסביבה, בזכויות נשים ולהט"ב. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

עיסאווי פריג'
פורש. עיסאווי פריג' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

 "לאחר מחשבה והיוועצות עם בני משפחתי ושותפיי לדרך, החלטתי ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים", מסר פריג' בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

"בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות", הוסיף פריג'. "אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר. אני גאה מאוד בדרך שעשיתי בכנסת ובממשלה. פעלתי ככל האפשר למען קידום השותפות וחיזוק היחסים בין יהודים וערבים בישראל ולביסוס יחסי מדינת ישראל ואזרחיה עם מדינות האזור".

גם חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי, שמרדה בקואליציה, הודיעה כי לא תתמודד במרצ. עם זאת, זועבי הייתה משוריינת בבחירות האחרונות ולאור פעולותיה, לא היה נראה שהיא תיבחר במקום ריאלי אם תתמודד במפלגת השמאל.