שר האוצר כחלון: "כחלון ונתניהו כבר לא"

קרא נתניהו לכחלון לדחות את תחילת השידורים בחצי שנה וכעת מתברר שבשיחה ביניהם הבהיר כחלון: "אני לא מחויב ליוזמות שלך, יש לי 300 אלף מצביעים"

הקרע בקואליציה מעמיק: אחרי שאמש קרא ראש הממשלה לשר האוצר לדחות את עלייתו של תאגיד השידור הציבורי לאוויר, הבוקר (חמישי) סיפק כחלון רמז עבה למשבר ביחסים עם נתניהו כשאמר: "איך אומרים החבר'ה? כחלון ונתניהו כבר לא".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בכנס בתל אביב התייחס כחלון לעימות בין השניים ואמר כי "זו לא סופה של ידידות, אבל יש מתחים". הוא הוסיף כי "טוב לי במשרד האוצר, יש לי הרבה דברים לעשות. החיים שלנו בנויים ממשברים. יש משבר ועוד משבר".

דבריו של שר האוצר הבוקר מגיעים לאחר שבשיחה השבוע עם ראש הממשלה, עוד לפני דבריו על התאגיד, אמר לו כחלון: "ביבי, אני לא דוד ביטן. לא מחויב ליוזמות שלך על התאגיד, יש לי 300 אלף מצביעים".

[brightcove_iframe video_id='kachlon1_frinds_vtr2_n20170316_v1' autoplay='0' credit='' desc='כחלון מדבר על המשבר עם נתניהו' kid='' duration='0'']

אמש, במהלך ערב גיבוש לחברי הקואליציה, התבטא נתניהו בנושא תחילת שידורי התאגיד, טען כי עוד לא מאוחר למנוע את הקמתו וקרא לכחלון לפעול לדחיית תחילת השידורים בחצי שנה. "אפשר לעשות שגיאות, אפשר גם לתקן אותן", אמר ראש הממשלה. "לצערי לא הגענו להסכמות". בכירים באוצר תקפו את נתניהו: "משחק ברגשותיהם של עובדי רשות השידור".

78u

"אני אומר לידידי משה, בוא נשלב ידיים, בוא נעשה את התיקון הזה, לא מאוחר מדי לתקן", אמר נתניהו מעל הבמה והתייחס למפגינים מרשות השידור שמחו מחוץ לאירוע. "מאות עובדים, חלק מנוסים, ותיקים, הולכים הביתה", טען נתניהו, וסיפר על נכונותם לשינויים בעתיד. "לא מאוחר מדי לתקן גם במסגרת התקציב, העובדים האלה מוכנים - הם אומרים לנו שהם מוכנים לעשות את כל התיקונים, להצטמצם, לקצץ".

בכירים במשרד האוצר אמרו עוד כי "נתניהו כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".

p0
צילום: מארק ישראל שלם, פלאש 90