ההקלטות מסיעת הליכוד: "החרם על גל"צ לא טוב, לא נשיג מזה כלום"

לאחר הכרזת החרם על התחנה הצבאית, חברי הכנסת בליכוד הביעו ביקורת בישיבת הסיעה וניסו להביא לשינוי ההחלטה. ח"כ יואב קיש אמר כי "צריך לחשוב איך מביאים תוצאות". נתניהו הגיב לביקורת: "תקראו למאזינים לעבור לערוץ 14 וגלי ישראל"

זמן צפייה: 02:19

לאחר שהכריזו חרם בליכוד על תחנת גלי צה"ל, בישיבת הסיעה היום (שני) בכנסת נשמעה ביקורת על ההחלטה. כמה מחברי הכנסת, בהם יואב קיש, גילה גמליאל ויובל שטייניץ, טענו שהחרם יפגע בהם ולא יסייע למפלגה. חלק מאלו שהתנגדו לחרם קראו בעבר גם לסיים את החרם על הוועדות בכנסת.

הנושא תפס מקום מרכזי בישיבת הסיעה. ח"כ קיש אמר כי "צריך לחשוב איך אנחנו משנים את ההחלטות ומביאים תוצאה. אין להם ציבור שמשלם כסף על פריים טיים והאזנות". ח"כ שטייניץ הסכים איתו והוסיף: "אנחנו סתם נחרים את גל"צ, החרם יימשך חצי שנה-שנה ולא נשיג מזה כלום. זה לא טוב".

Jpkenf
יעקב ברדוגו בגלי צה''ל

ראש הסיעה בנימין נתניהו הגיב לביקורת ואמר: "היה פה פיגוע. זוכרים פיגוע אחר? את המרמרה? נסעתי אחרי המרמרה ליוון ואמרתי להם שיש 400 אלף תיירים ישראלים בטורקיה ובתוך שנה הם יעברו מטורקיה ליוון. והם עברו כי קראתי להם. אני קורא לכם שאתם תקראו למאזינים להקשיב לערוץ 14, לגלי ישראל ולברדוגו".

כזכור, בשבוע שעבר הכריזו ראשי מפלגות הימין באופוזיציה בהודעה משותפת חרם על תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל וקראו לסגירת התחנה. זאת, בעקבות ההחלטה כי המגיש יעקב ברדוגו לא יגיש יותר את התוכנית הפופולרית "וילנסקי את ברדוגו".

יואב קיש
ח''כ יואב קיש | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

"לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ", נכתב בהודעתם, "ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה"ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".