בולטון: "נתניהו פקפק ביכולתו של קושנר להוביל את תהליך השלום"

היועץ האמריקני לביטחון לאומי לשעבר כתב בספרו כי רה"מ הביע ספק לגבי האפשרות שחתנו של טראמפ יצליח להביא לפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. נתניהו: "טענות משוללות כל יסוד - סומך על קושנר"

זמן צפייה: 02:19

ג'ון בולטון, שכיהן כיועץ האמריקני לביטחון לאומי, כתב בספרו החדש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע בפניו ספק ביכולתו של ג'ארד קושנר להוביל את תהליך השלום - כך דווח היום (חמישי).

לדבריו של בולטון, במהלך שיחה שנערכה בינו ובין נתניהו בטרם החל את תפקידו בממשל האמריקני, "נתניהו פקפק לגבי מינויו של קושנר למשימה של מציאת הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא היה פוליטיקאי ולא הביע את התנגדותו בפומבי, אך בדומה לרבים בעולם, נתניהו תהה מדוע קושנר חשב שיצליח במשימה -בעוד שקודמו בתפקיד כשל בה".

בתגובה לדברים, מטעם ראש הממשלה נמסר: "לנתניהו יש אמון מלא בג'ארד קושנר וביכולותיו, ודוחה כל טענה אחרת. קושנר תרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון, הוא תמך בהחלטה ההיסטורית להכיר בירושלים כבירת ישראל ובריבונות על הגולן, וקידם את יחסיה של ישראל עם העולם הערבי. בזכות ההישגים הללו, תחת הנהגתו של טראמפ, קושנר כבר הצליח את מה שקודמים לפניו לא הצליחו".

עוד בחדשות 13:

"ירדן תאיץ את המאמצים בזירה הבין-לאומית נגד תוכנית הסיפוח"

"נתניהו הציג לגנץ ואשכנזי 4 תרחישי סיפוח – לא אמר מה המועדף"

נתניהו וגנץ נפגשו עם שגריר ארה"ב: דנו בסוגיית הסיפוח

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ג'ון בולטון
ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ג'ון בולטון | צילום: חיים צח לע''מ

בתחילת השבוע, נפגשו ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי במשרד ראש הממשלה, עם שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן, ודנו בתוכנית טראמפ ובסוגיית הסיפוח. פרידמן המשיך לנסות במהלך הפגישה להגיע למתווה פעולה מוסכם בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בעניין. מחר תתקיים פגישת המשך.

במהלך הישיבה נתניהו ולוין הציגו את רעיונותיהם, וגנץ ואשכנזי הקשיבו והגיבו לדברים. בישיבה עלתה כל קשת האפשרויות לגבי סיפוח – עם הבקעה, בלי הבקעה, רק גושי ההתנחלויות ועוד. עם זאת, לא הוצגה תכנית סדורה ולא הוצגו מפות.

ראש הממשלה נתניהו וג'ון בולטון
ראש הממשלה נתניהו וג'ון בולטון

בשלב זה, הצדדים די רחוקים בעמדותיהם - זו גם אחת הסיבות שהשגריר פרידמן נדרש לתיווך חסר התקדים הזה. פקיד בכיר שעודכן בפרטי הפגישה ציין כי לא הושגה התקדמות משמעותית. בתוך כך, מחר ייערך המפגש החודשי של שר החוץ של האיחוד האירופי. אורח מעניין במפגש יהיה שר החוץ האמריקני פומפאו, שצפוי לשמוע התנגדות חריפה של מדינות אירופה לסיפוח.