בחירות 2022: העיתונאי בועז ביסמוט יתמודד בפריימריז בליכוד

עורך ישראל היום לשעבר, שכיהן בעבר כשגריר ישראל במאוריטניה, החליט לרוץ ברשימה הארצית בבחירות המקדימות של המפלגה שיתקיימו ב-10 באוגוסט. "אמרתם שאני פרו ליכוד, אמרתם שאני פרו נתניהו, לא נעים להגיד - צדקתם"

זמן צפייה: 00:14

העיתונאי בועז ביסמוט, לשעבר עורך ישראל היום, הודיע היום (שני) כי הוא מתכוון להתמודד ברשימה הארצית בפריימריז של הליכוד. בעבר היה ביסמוט שגריר ישראל במאוריטניה, ובינואר האחרון הוא סיים את תפקידו ב"ישראל היום" לאחר חמש שנים כעורך הראשי של העיתון.

בסרטון שהעלה לחשבון הטוויטר שלו אמר ביסמוט: "מה לא אמרתם עליי? אמרתם שאני פרו ליכוד, אמרתם שאני פרו נתניהו, אמרתם שאני ימין. לא נעים להגיד - צדקתם. אז בגלל זה החלטתי שאני רץ, ואם כבר - בתנועת הליכוד. שיהיה בהצלחה, לכם ולי".

ביסמוט בן ה-57 החל את הקריירה העיתונאית שלו בשנת 1983 ככתב לענייני ספורט בעיתון מעריב, ולאחר ששימש במספר תפקידים עבר בשנת 1988 לתפקיד כתב העיתון בפריז. בין השנים 2004-1990 היה שליח ידיעות אחרונות לפריז, ואז מונה לשגריר וכיהן בתפקידו כארבע שנים. בשנת 2008 מונה לעורך חדשות החוץ של ישראל היום, ובשנת 2017 החל לשמש כעורך הראשי.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2407222023' autoplay='0' credit='' desc='בין המתמודדים בפריימריז בליכוד: מורשע בחטיפת אישה' poster='' kid='1_bn0i15tl' duration='']

בחדשות 13 דווח בחודש שעבר על רשימת המועמדים שמתמודדים בפריימריז של הליכוד. מתמודד שם בין היתר אדם שהורשע בפריצה לביתה של קשישה, ואמש נחשף במהדורה המרכזית כי גם אדם שהורשע בחטיפתה של אישה וריצה עבודות שירות, רץ ברשימה. מדובר בעו"ד יוני ג'ורנו, המתמודד על המקום ה-29 ברשימה במסגרת המשבצת של מחוז מישור החוף.

האירוע המדובר התרחש לפני למעלה מעשרים שנה, אז הורשע ג'ורנו במעורבות בחטיפתה של נתינה זרה מהפיליפינים, כאשר סייע לחברו שהסתכסך איתה, כנראה שעל רקע כלכלי ורומנטי. השניים ניסו להוציאה מהארץ בכוח, ועל ג'ורנו נגזרו כמה חודשי עבודות שירות.