כחול לבן מקימה מטה מיוחד לשכנוע ישראלים אתיופים מצביעי ימין

בצל המחאה של בני העדה, המפלגה מעריכה שתוכל לגרוף כ-4 מנדטים של קולות יוצאי אתיופיה, שמסורתית מצביעים לימין אך כועסים על הליכוד. לשם כך, מאות אלפי שקלים יופנו לטובת הקמפיין

זמן צפייה: 01:09

בזמן שהליכוד וישראל ביתנו רבים על הקול הרוסי, במפלגת כחול לבן התחילו לקרוץ לישראלים יוצאי אתיופיה – והם מקווים שזה יהיה שובר השוויון בין הגושים.

כחול לבן תפנה עד מאות אלפי שקלים לקמפיין שיתמקד ביוצאי העדה האתיופית, שלפי הערכות במפלגה מדובר בשלושה-ארבעה מנדטים. ישנם כ-130 אלף יוצאי אתיופיה שהם בעלי זכות בחירה שמסורתית מצביעים לימין, אך בעקבות האירועים בחודשים האחרונים הכעס כלפי הממשלה מתגבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"הצ'חצ'חים" מול "הם מפחדים": זה הזמן להכריע - ביבי או בגין?

חוקרי מח"ש סבורים: גרסת הקצין שירה בסלמון טקה - אמינה

אביו של סלמון טקה: "במקום להגיע לאמת - מכפישים את שם בני"

Gadiqr
גדי יברקן עם מנהיגי העדה האתיופית | צילום: פייסבוק

המפלגה תתרגם את המסרים שלה לאמהרית לצד מסרים חדשים, בהם שראש הממשלה בנימין נתניהו לא נקף אצבע מול גזענות בעשר השנים האחרונות. כמו כן, ידגישו את המסר "הקהילה מצביעה לקהילה" ויתמקדו בשני חברי הכנסת מטעם המפלגה בני העדה – גדי יברקן ופנינה תמנו שטה. לצד זה ידגישו שבכל גוש הימין אין אף חבר כנסת יוצא אתיופיה.

נוסף לכך, נתניהו ניסה בשבועות האחרונים לארגן פגישה עם קייסים, מנהיגי העדה. אך בשבוע שעבר התקיים מפגש כזה עם משה (בוגי) יעלון וח"כ יברקן, יחד עם נכבדי העדה, שלטענתם זוהי יריית הפתיחה של הקמפיין.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190722-2042' autoplay='0' credit='' desc='משה (בוגי) יעלון וגדי יברקן בפגישה עם מנהיגי העדה האתיופית' kid='1_vuc59q1p' duration='23'']

ההחלטה של כחול לבן, כאמור, מגיעה ברקע מחאת יוצאי אתיופיה בעקבות מותו של סלמון טקה בן ה-19 על ידי קצין משטרה, שהוציא אלפים לרחובות. בני העדה האתיופית כעסו על ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן על כך שגינו את ההפגנות. בריאיון לחדשות 13, למשל, ארדן אמר: "זו לא הייתה מחאה - זה היה פשוט גל של ונדליזם ואלימות. אני בטוח שגם הם מבינים שזה פוגע גם בהם וגם במאבק המוצדק".