צמרת כחול לבן דנה בממשלת אחדות; יעלון: לא אכהן כשר תחת רה"מ

שבוע לפקיעת המנדט: רביעיית הבכירים דנה באפשרות הרכבת קואליציה לפי מתווה הנשיא. שר הביטחון לשעבר הבהיר כי לא יכהן כשר תחת נתניהו. הלילה ככל הנראה תתקיים פגישה בין לפיד לליברמן

זמן צפייה: 03:28

שבוע לפקיעת המנדט: בכחול לבן קיימו היום (רביעי) פגישה של ארבעת בכירי המפלגה. זאת, על מנת לדון באפשרות לשבת בממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא עם הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הלילה, יפגש ככל הנראה ח"כ יאיר לפיד עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ח"כ משה (בוגי) יעלון, אמר במהלך הפגישה כי הוא שולל כל ישיבה בממשלה עם נתניהו בשל כתבי האישום נגדו וכן בגלל ההיכרות האישית עם ראש הממשלה. עוד ציין שר הביטחון לשעבר כי לא יהיה מוכן לכהן בתפקיד שר בממשלת אחדות כזאת, אך הוסיף כי אם יו"ר כחול לבן בני גנץ ייכנס לשערי הממשלה, ייכנס גם הוא. מכאן, ניתן להבין שישנה גמישות כלשהי במפלגה להקמת ממשלת אחדות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ בדרום: אחדות צריכה לשרת יותר מאירוע אחד – חמור ככל שיהיה

דרעי וליצמן לגנץ: נפרוש מהממשלה אם נתניהו לא יקיים הרוטציה

לצד הדיווחים על מגעים לרגיעה: רקטות על אשדוד ואשקלון • חי

חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון
חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון | צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

יש לציין כי הפערים בין שתי המפלגות הגדולות עוד גדול. נתניהו מצידו לא מוותר על הרוטציה, וכן מבקש לכהן בתפקיד פרק זמן כמעט בלתי מוגבל. כמו כן, ראש הממשלה לא מוותר על גוש הימין.

בצל ההסלמה, ביקר מוקדם יותר היום גנץ בשדרות, וקיים פגישה עם ראש העיר אלון דוידי ובכירים נוספים. במהלך הפגישה התייחס למאמצים להרכבת הממשלה ואמר: "אני חושב שאחדות היא חשובה למדינת ישראל. אמרתי זאת בעבר, אני מכוון לאחדות ועושה את כל המאמצים", אך סייג את דבריו ואמר: "אני מציע שלא לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את הכל. שלמות ואחדות אמורה לשרת יותר מאירוע נקודתי, חמור ככל שיהיה".

בד בבד, השרה מירי רגב התייחסה למנדט של גנץ בצל ירי הרקטות, בריאיון ב"לפני החדשות", ואמרה כי "שלושת הרמטכ"לים של כחול לבן מפנים את גבם לחיילי צה"ל בגלל שהם רוצים ממשלת מיעוט עם החכים הערבים". "אני מקווה שגנץ יבין שזה צו השעה לממשלת אחדות", הוסיפה רגב.

בתחילת השבוע, ובטרם תחילת סבב ההסלמה הנוכחי, נאם נתניהו בוועידת בני עקיבא ומקור ראשון, ותקף את הרעיון של ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות. בנאומו, פנה נתניהו לגנץ ואמר כי "הקמת ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה - זו סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה"ל".

"יש ממשלה אחת שחייבים להקים - ממשלת אחדות לאומית רחבה, ויש ממשלה אחרת שאסור להקים - ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגות הערביות", אמר נתניהו לגנץ. "היית הרמטכ"ל במבצע צוק איתן, ניהלנו אותו יחד. אתה זוכר מה עשה אחמד טיבי במהלך המבצע? הוא קרא בשמות המחבלים שחוסלו בעזה. הוא אמר שצה"ל מבצע פשעי מלחמה".