לקראת ההצבעה על הגבלת ההפגנות: לחץ על גנץ לסגת מתמיכה בחוק

המליאה תתכנס בזמן הקרוב לקריאה שנייה ושלישית של החוק שיגביל הפגנות לטווח של קילומטר בלבד. יש בתוך כחול לבן מי שמתנגדים להגבלה, ודורשים מגנץ לחזור בו. עם זאת, מסתמן כי החוק יעבור

זמן צפייה: 02:11

מליאת הכנסת תצביע הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית על החוק שיאפשר להגביל הפגנות במהלך ימי הסגר. בתוך כחול לבן יש מי שמתנגדים לחוק, ומפעילים לחץ על יו"ר המפלגה בני גנץ שיסיר את תמיכתו בחוק.

זמן קצר לפני הדיון בכנסת, שהוקצב לארבע שעות בלבד, כינס גנץ ישיבת סיעה כדי לאפשר למתנגדים בתוך המפלגה לבטא את הקשיים וכדי ליישר קו למען תמיכה בחוק. הסוגיה מייצרת עימות משמעותי בתוך כחול לבן, וגנץ ואשכנזי מבינים שהבוחרים שלהם לוקחים מאוד קשה את התמיכה בחוק. העימות בתוך המפלגה מאיים לפגוע בתוצאותיה בסקרים.

גנץ לא צפוי לחזור בו מהתמיכה בחוק, ובתום ההצבעה הערב מסתמן כי הכנסת תאשר את ההגבלה. יש לציין כי גם בהנחה שלא יהיו הפתעות והחוק אכן יעבור, מדובר בחוק שמצריך הארכה אחת לשבוע.

עוד בחדשות 13:

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית החוק להגבלת מחאות בסגר

אדלשטיין: "לא נחזור על טעויות של פתיחה מהירה של המשק"

רה"מ חשף באו"ם: "חזבאללה מחזיק מחסן טילים ליד אתר גז בלבנון"

הפגנה נגד נתניהו בבלפור
הפגנה נגד נתניהו בבלפור | צילום: קריים מיניסטר

מוקדם יותר היום אישרה ועדת החוקה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את החוק להגבלת הפגנות בסגר. החוק צפוי להיכנס לתוקפו הלילה בחצות, בכפוף לאישור המליאה, למשך שבוע. הממשלה תוכל להאריכו ב-21 ימים נוספים, אם הסגר המלא יימשך גם כן.

יש לציין כי הוועדה קבעה שהחוק שיעלה להצבעה יכלול הפגנות רק בזמן סגר מלא. במקביל, עשרות הפגינו מחוץ לכנסת נגד הכוונה להעביר את החוק. שוטרת נפצעה בעימותים שאירעו עם המפגינים, תא"ל במילואים אסף אגמון עוכב לחקירה.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

כזכור, הדיון שנערך בעניין ביום שישי נקטע וההצעה לא עלתה להצבעה בכנסת. זאת לאחר שהאופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות. מן הצד השני, גם חברי כנסת מהליכוד הגישו הסתייגויות – בניסיון להחמיר את ההגבלות על הפגנות עוד יותר, אך הסירו אותן בפתח הדיון הבוקר, כדי שניתן יהיה לקדם את ההליך ולהעביר את ההצעה להצבעה במליאה. כחול לבן מצידה התנגדה להצעה לאפשר הפגנות בכלי רכב.

בין הליכוד וכחול לבן יש הסכמה לקדם את העיסוק בסוגיה, וזאת לאחר שבכחול לבן התנגדו לניסיון של הליכוד להגביל את ההפגנות במסגרת תקנות חירום. במקביל, מופעל לחץ רב על חברי מפלגתו של גנץ בניסיון לשכנעם לא להסכים לתיקון החוק.