הישורת האחרונה: בכחול לבן ימשיכו בפגישות; "כנס חירום" בליכוד

שלושה ימים לפקיעת המנדט של גנץ, אנשי מפלגתו ייפגשו עם צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והעבודה-גשר. מנגד, ראשי "בלוק הימין" ייפגשו במעון רה"מ ובהמשך נתניהו ייפגש עם ליברמן

זמן צפייה: 01:21

הפלונטר הפוליטי: שלושה ימים נותרו למנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ, והמאמצים הקדחתניים להרכבת ממשלה מגיעים לישורת האחרונה. היום (ראשון) ימשיכו נציגי המשא ומתן של כחול לבן את סבב הפגישות, בניסיון לגבש מתווה להקמת קואליציה, וייפגשו בשעה 14:30 עם נציגי ישראל ביתנו, ומיד לאחר מכן עם נציגי העבודה-גשר.

במקביל, בליכוד מנסים למנוע הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. ראשי "בלוק הימין" ייפגשו בשעה 11:45 במשרד ראש הממשלה שבירושלים. בשעה 17:00 ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ולאחר מכן צפוי להתקיים בגני התערוכה שבתל אביב "כנס חירום" של הליכוד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ נפגש עם ריבלין – ותקף את נתניהו: "זה לא יעבוד לך יותר"

4 ימים לפקיעת המנדט: בכחול לבן ייפגשו עם ישראל ביתנו והעבודה

נתניהו: "גנץ החליט להקים ממשלת מיעוט, זה מצב חירום"

יו''ר כחול לבן בני גנץ ונשיא המדינה רובי ריבלין
יו''ר כחול לבן בני גנץ ונשיא המדינה רובי ריבלין | צילום: מארק ניימן לע''מ

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום לפלונטר הפוליטי וכתב כי "אם ממשלת ישראל הייתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח"כים, פעולת צה"ל הייתה "רצח", כלשונם. אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

אמש נפגש גנץ עם הנשיא ריבלין. בתום הפגישה, הוציאו השניים הודעה לפיה "גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המו"מ הקואליציוני, ודן עמו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות. השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שידרש".

במקביל תקף בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע דבריו של האחרון לשרי הליכוד. "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח 'מצב חירום' בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא", כתב גנץ, "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל. תפנים: אני אעשה הכול כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למשא ומתן ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך עשר שנים לא יעבוד יותר".

ליברמן קורא לתמוך בניסנקורן
ליברמן | צילום: חדשות 13

בדבריו התייחס גנץ לאמירתו של נתניהו בשיחת ועידה עם שרי הליכוד, שבה אמר כי לפי הבנתו, גנץ צפוי להקים השבוע ממשלת מיעוט צרה וכינה את הדבר "מצב חירום לאומי".

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת", אמר נתניהו. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית ופגיעה חמורה בביטחון ישראל, אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למצב הביטחוני
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למצב הביטחוני | צילום: חדשות 13

נתניהו ביקש משרי הליכוד להתגייס כדי למנוע הקמה של ממשלת מיעוט כזו, וציין כי כחול לבן לא ניהלו מו"מ עם הליכוד כבר יותר מעשרה ימים. ראש הממשלה אף האשים את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בתמיכה בארגוני טרור וטען כי ראשי כחול לבן מזלזלים בחיילי צה"ל. "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי שלושה רמטכ"לים לשעבר. ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש".

"אסור לתת לזה לקרות. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה", קרא נתניהו לחברי הליכוד. "יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי".

מאוחר יותר פרסם נתניהו גם סרטון פייסבוק שבו פנה לבכירי כחול לבן. "יש פה טלפון אדום. ערב-ערב הוא מצלצל. אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן. צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?", שאל נתניהו בסרטון, "יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד".