בכירים בכחול לבן: היו לרה"מ 14 שנה לספח הבקעה, עכשיו נזכרתם?

גורמים במפלגה הגיבו להתבטאויות בכירי הליכוד, לפיהן נתניהו רוצה להמשיך לכהן חצי שנה נוספת כדי לספח את בקעת הירדן, וטענו שמדובר בספין. "הבקעה תסופח רק בהסדר מדיני"

זמן צפייה: 01:25

בכירים במפלגת כחול לבן הגיבו הבוקר (שני) להתבטאויות גורמים בליכוד, לפיהן ראש הממשלה נתניהו רוצה להמשיך לכהן חצי שנה נוספת כדי לספח את בקעת הירדן, וטענו כי מדובר בספין. "בקעת הירדן צריכה להיות גבול הביטחון של ישראל ותסופח רק במסגרת הסדר מדיני", נמסר מהמפלגה. "העיסוק של נתניהו בנושא כעת הוא ספין. כשנציגי הליכוד העלו את הנושא בישיבת המו"מ אמרנו להם: 'היו לנתניהו 14 שנה לספח את הבקעה, מה נזכרתם עכשיו?".

אתמול פורסם בחדשות 13 כי בשיחות סגורות נשמע נתניהו מתייחס לברית ההגנה שהוא מנסה לרקום עם הנשיא דונלד טראמפ. בשיחות נשמע ראש הממשלה טוען באוזני מקורביו: "הצעתי לגנץ שאכהן פחות מחצי שנה – בלי תרגילים ובלי שטיקים. גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דרעי נגד ליברמן: "בניגוד אליך אנחנו עקביים – די עם השקרים"

תמה פגישת צוותי הליכוד וכחול לבן: "הפערים נותרו משמעותיים"

קיש: "המתקפה על סער – ירי בנגמ"ש; חשוב יותר שהקבוצה תנצח"

Israeli Soldiers Keep Guard In Jordan Valley, The Eastern Most Part Of The Israeli Occupied West Bank That Borders Jordan
בקעת הירדן | צילום: רויטרס

הליכוד תקפה אתמול בערב את לפיד, וזאת בתום פגישה נוספת של צוותי המו"מ של שתי המפלגות: "הליכוד הסכים לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

בתגובה לכך, לפיד תקף חזרה: "תגידו, מפלגת הליכוד לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ויתורים? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה", אמר והוסיף: "‏הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו׳׳ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל".