ועדת הכספים אישרה ברוב קולות: נתניהו יקבל הטבות מס

בתום הדיון, שממנו נעדרו חברי כחול לבן, הוחלט לאשר את בקשת רה"מ לקבל החזרי מס רטרואקטיביים במסגרת מילוי תפקידו. ח"כ מיקי זוהר תקף בדיון: "רוצים להפוך את ראש הממשלה לנכה כלכלית"

זמן צפייה: 03:04

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזרי מס רטרואקטיביים. חברי כחול לבן נעדרים מהדיון, זאת לאחר שדרשו כי הוא יעסוק רק בבקשת החזרי המס ולא בדרישות הנוספות של נתניהו. גם לא נוכחות חברי כחול לבן - לליכוד רוב בוועדה. שמונה תמכו בהחלטה, חמישה התנגדו, וסמוטריץ' נמנע - לדבריו "במחאה על העיתוי האומלל". דרישת החזרי המס פורסמה לראשונה בחדשות 13.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני ביקש מנציג רשות המיסים תשובה על השאלה האם בעבר נגבה מראש ממשלה מס בגין הוצאות לצורך מילוי תפקידו. עם זאת, לנציג רשות המסים לא הייתה תשובה. במסגרת הדיון דוייק הנוסח, ונקבע כי לעניין החזרי המס, הדבר אמור לעניין הוצאות הנוגעות למילוי תפקידו של ראש הממשלה בלבד.

ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי "רוצים להפוך את ראש הממשלה לנכה כלכלית. חושש שהדיון יהפוך לפוליטי, לדיון שהוא קרקס. באופוזיציה רוצים לפגוע אישית בראש הממשלה. רוצה להזכיר שאם לא הייתי מחוקק את החוק ב-2017 נתניהו היה עד היום עם שכר של 17 אלף שקלים נטו בחודש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוצאות המיליונים במעון רה"מ – כניעה של גנץ לנתניהו • פרשנות

הקרב על תקציב המדינה: יאושר רק ל-2020 – או גם ל-2021?

גנץ הודיע: מוותר על מעון חליפי ועל הוצאות הכלכלה עבור משפחתי

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

ח"כ מיקי לוי אמר בדיון כי "מי שנותנת את חותמת הכשרות למהלך המושחת הזה היא מפלגת כחול לבן שלנציגיה אין אפילו אומץ להגיע לדיון. מבקש להוציא צו הבאה לבני גנץ וחברי כחול לבן להגיע לוועדה. אם גנץ מסכים לוותר על הכל יש להוריד את מהמסמך את המילה 'חליפי', אם הוא לא מסכים - הוא משקר".

עוד תקף זוהר את היועמ"שית במשרד רה"מ, שלומית ברנע פרגו: "היא החליטה למרר את חייו של ראש הממשלה ולהתעמר בו. לקחה על עצמה משימה למרר את חייהם של בני משפחת נתניהו".

מ"מ מנכל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, אמר בוועדת כספים כי "אנחנו נמצאים כאן היום בגלל פקיד שומה שהחליט בניגוד לחוק לדרוש מראש הממשלה מס על השנים 2013-2017. לא דרשו מס מכל ראש ממשלה אחר בתולדות המדינה. ההחלטה למסות את נתניהו הייתה החלטה פרסונלית. אין לזה הצדקה וזה לא קרה כלפי אף ראש ממשלה אחר".

טרם הדיון, תקף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "‏במקום לקיים דיונים 24/7 על המצב הכלכלי הקשה של המשק - של חברות ההסעות, העסקים הקטנים, העצמאים, האומנות ועוד שורה של ענפים הנמצאים בקריסה - יתקיים היום דיון בוועדת הכספים על החזרי מס והטבות שונות לרה"מ ולרה"מ החליפי - פשוט בושה".

הדבר מגיע בעקבות מגעים בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני, לבין שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), לפיהם מפלגתו של גנץ תתמוך בהחזרי המס לנתניהו, והליכוד תסיר את הדרישות למרבית מרכיבי המימון של ראש הממשלה החליפי שהוא דורש.

היועץ המשפטי לממשלה צפוי להסתייג בחוות דעת סופית  מדרישת נתניהו שהמדינה תשלם 600 אלף שקלים במקומו בגין הוצאות מס על הוצאות הבית הפרטי בקיסריה. עם זאת, גורמים במשרד ראש הממשלה אומרים כי מנדלבליט קבע שאין מניעה לוועדת הכספים לקבל החלטה בעניין. בשבועות האחרונים מתקיימים דיונים רבים על כך במשרד המשפטים.