אושר פיצול כחול לבן; סיעתו של גנץ תמשיך להחזיק בשם

הוועדה המסדרת אישרה פה אחד את התפצלות יש עתיד ותל"ם מחוסן לישראל - שתוסיף להיקרא "כחול לבן". יועז הנדל וצבי האוזר התפצלו מסיעתו של יעלון ויקימו סיעה חדשה בשם "דרך ארץ"

זמן צפייה: 07:24

הוועדה המסדרת בכנסת אישרה היום (ראשון) פה אחד את התפצלות סיעות "יש עתיד" ו"תל"ם" מסיעת "חוסן לישראל" - שתמשיך להיקרא "כחול לבן". חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר התפצלו מסיעת תל"ם, ויקימו סיעה חדשה בשם "דרך ארץ".

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה תתפצל מסיעתו של לפיד ותצטרף לסיעתו של גנץ, וחברת הכנסת עד'יר כמאל מריח תחבור ל"יש עתיד". מריח כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מסיימת את דרכי הפוליטית בחוסן ומצטרפת למפלגת יש עתיד באמונה שלמה בצדקת דרכי. אני רוצה להודות לבני גנץ על שיתוף הפעולה ומאחלת לו ולחברי בחוסן הצלחה בממשלה".

מיש עתיד ותל"ם נמסר: "יש עתיד-תל"ם ממשיכה היום את הדרך למענה התייצבה לפוליטיקה. נלחם מהאופוזיציה למען אזרחי ישראל ונשמור על הדמוקרטיה. במקביל נפעל יחד לטובת הציבור בהתמודדות עם משבר הקורונה. המשבר אינו מנוהל נכון. הכלכלה קורסת, ההחלטות אינן מבוצעות. נהיה קול חד וברור למיליוני האזרחים שאוהבים את ישראל וחרדים לעתידה. נפקח על פעולות הממשלה ונייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל. נאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת שרומסת את הדמוקרטיה. נשרת את אזרחי ישראל בגאווה".

מוקדם יותר היום הודיעה תמנו שטה על חבירתה לגנץ. "החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב", כתבה. "גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה. אני מאמינה שבעת המורכבת הזו הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו".

עוד בחדשות 13:

תמנו שטה ערקה מיש עתיד: "האינטרס הציבורי – ממשלת אחדות"

אדלשטיין לא יהיה יו"ר הכנסת; ליצמן יישאר שר הבריאות

ליברמן: גנץ עשה שגיאה חמורה; המהלך המסתמן – אינו ממשלת אחדות

רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים
רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לח"כ יאיר לפיד מעומק הלב על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים", הוסיפה שטה. "לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהיתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה".

"אני סומכת על הרמטכ"ל וח"כ בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור, סיכמה הח"כית. אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו. כולי תפילה שב"ה נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו ונדע בשורות טובות בכל התחומים".

יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: רויטרס

כזכור, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד העביר ביקורת חריפה על בחירתו של יו"ר המפלגה בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת וחבירתו לנתניהו: "בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו", הצהיר לפיד. "זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום, זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי".