הגרעין האיראני והתעצמות סין: לקראת פגישת לפיד-בלינקן

לציון שנה מאז נחתמו הסכמי אברהם, מזכיר המדינה האמריקני יארח מפגש משולש בינו, שר החוץ לפיד ושר החוץ של איחוד האמירויות; בלינקן צפוי להזהיר את לפיד מפני השקעות סיניות בכלכלה המקומית

זמן צפייה: 01:02

שר החוץ יאיר לפיד ייפגש היום (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ועם שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד אל נהיאן בפסגה משולשת בבית הלבן - זאת לכבוד ציון שנה מאז נחתמו הסכמי אברהם. בין הנושאים עליהם צפויים לדון: הגרעין האיראני, השאיפות הגלובליות של סין ומלחמת האזרחים בסוריה.

כמו כן, מזכיר המדינה בלינקן ייפגש בארבע עיניים על לפיד, ובמסגרת זו הוא צפוי להזהיר את שר החוץ מפני השקעות סיניות בכלכלה הישראלית - כך לפי גורם רשמי במחלקת המדינה האמריקנית. כמו כן, ייפגש בלינקן בפרטיות  גם עם בן זאיד, כאשר לאחר מכן השלושה יישאו הצהרה משותפת ויכריזו על שיתוף פעולה בנושאים דו-קיום דתי, מים ומשברי אנרגיה.

שר החוץ יאיר לפיד וצזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
שר החוץ יאיר לפיד וצזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

בד בבד, שר החוץ יאיר לפיד נפגש אמש עם סגנית הנשיא, קאמלה האריס בוושינגטון: "גם כשיש בינינו חילוקי דיעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת - לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה", אמר לפיד. עוד מדבריו של שר החוץ: "מרכז הביקור שלי הוא נושא הגרעין האיראני, אבל הוא עוסק גם בעוד דבר: בחיזוק הקשר הבי-פרטיזני עם הדור הבא של אמריקאים צעירים".

כזכור, במפגש שקיים שר החוץ לפיד עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, דנו השניים בצורך "בתוכנית אלטרנטיבית להסכם הגרעין עם איראן". זאת, כשבמקביל ממשלת ישראל הביעה ביקורת רבה על ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן וכוונתו לחזור להסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית.