אלפים השתתפו במחאת הדגלים השחורים: "גנץ טעית, עוד אפשר לתקן"

המפגינים במחאה שהתקיימה בכיכר רבין קראו לקדם חוקים שימנעו מנתניהו לכהן כרה"מ. שותפו לשעבר של גנץ, יאיר לפיד, תקף את כחול לבן: "אלה שרימו אותנו - הולכים לשבת תחת נאשם במרמה"

זמן צפייה: 01:18

אחדות בצל קורונה: אלפים הפגינו הערב (ראשון) במחאת הדגלים השחורים בכיכר רבין. המפגינים במקום קראו לקדם חוקים שימנעו מנתניהו לכהן כראש ממשלה. זו הפעם הראשונה שפוליטיקאים מגיעים לנאום במחאת הדגלים השחורים, כאשר בין הנואמים היו יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון, יאיר גולן, ואיימן עודה.

יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד העביר ביקורת חריפה על כחול לבן והעומד בראשה: "אלה שפירקו את כחול לבן ורימו אותנו - הולכים לשבת תחת נאשם במרמה. כל המשפטים הריקים האלה, 'ניכנס מתחת לאלונקה', אתם לא נכנסים מתחת לשום אלונקה. אתם רוצים להיות שרים – תהיו שרים. אל תספרו לנו על הקורבנות שהקרבתם".

לפיד תקף גם את נתניהו ואמר כי "נאשם בפלילים לא יכול למנות מפכ"ל, פרקליט מדינה, יועמ"ש לממשלה, שופטים שידונו בעניינו. זו רשימת הדרישות של נתניהו. אלה שנכנעו לה הם לא דון קישוט הם שרים מספר 32, 33 ו-34 בממשלת הכניעה. הממשלה שמוקמת בימים אלה היא לא ממשלת אחדות או חירום - היא ממשלת נתניהו החמישית. במו"מ הם דיברו על עצמם, על הג'ובים שלהם".

מחאת הדגלים השחורים בכיכר רבין
מחאת הדגלים השחורים בכיכר רבין | צילום: אורן חיון

גם בכיר המפלגה משה (בוגי) יעלון נאם אחריו ופנה ליו"ר כחול לבן ושותפו לשעבר בני גנץ: "בני גנץ ידידי. על המשבר הזה לא נתגבר עם בשם הכניסה מתחת לאלונקה תיכנס מתחת לנתניהו. בני, הלכנו דרך ארוכה וקשה בשנה האחרונה כדי לנסות ולהחזיר את המדינה למסילה. אנחנו חולקים את אותן ההבחנות לגבי משבר המנהיגות. אני משוכנע שהחלטתך להיכנס לממשלת נתניהו נבעה מתחושת החירום שחשת, אבל ראה מה קרה. עברו מספר שבועות ואתה נמצא על פי תהום של כניסה לממשלה גדולה ויקרה".

"אתה מנהל מו"מ שבו ברור שמה שמעניין את נתניהו זה לא הטיפול במגפה, אלא בעצמו, והימלטותו מספסל הנאשמים", המשיך. "אל תתן לו. אתה נאלץ להסכים לחוקק חוקים לא חוקתיים. חשבת על אחדות וחירום - ואתה הולך להיות שותף לממשלת חסינות ושחיתות. בני עצור, חזור אל הדרך הדמוקרטית שלנו. בני טעית בניווט, אפשר עוד לתקן. הצטרף אלינו וננסה ביחד לממש את הרוב שהיה לנו. אסור לך להיות שותף להרס הדמוקרטיה. בני, האזן לרוח הישראלית כאן בכיכר וברחבי הארץ. אתה מכיר אותה, אתה חלק ממנה, עצור כל עוד לא מאוחר מדי".

השר לשעבר מהליכוד דן מרידור תקף גם הוא את נתניהו ואמר כי "מתנהלת מלחמה על הדמוקרטיה, בטווח הארוך זו מלחמה חשובה יותר מהקורונה. השקר הזה שתופרים תיקים והרכבים - הוא הבל שאנשים מתחילים להאמין לו. כואב לי במיוחד שהתנועה שלי, תנועת הליכוד שהגנה תמיד על מערכת המשפט. רוצים פה שלטון בלי מיצרים. היו פה מחלוקות אדירות בארץ - אבל היו ערכים משותפים של דמוקרטיה. היום, מי שמגן על שלטון החוק מתוייג כשמאל. אדם אחד שעומדות נגדו האשמות של שוחד, מרמה והפרת אמונים שמנסה בכל מיני טריקים ושטיקים שענייניו לא יתבררו בבית המשפט".