ביטן: "מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפי"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן התבטא באופן מעורר מחלוקת כלפי ערביי ישראל, פחות משנתים לאחר אמירתו המקוממת של נתניהו

שוב הליכוד נגד ערביי ישראל? ביום הבחירות במרס 2015 אמר נתניהו באותו סרטון זכור כי "הערבים נעים לקלפיות בכמויות אדירות, ארגוני השמאל מביאים אותם באוטובוסים". נתניהו אמנם התנצל על דבריו, אך היום (שבת) חזר על הדברים אחד מבכירי הליכוד - יו"ר הקואליציה דוד ביטן: באירוע שבתרבות במבשרת ציון אמר ביטן כי "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='bitan_vtr2_n201612010_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

בהתייחסות לשאלה על השימוש של נתניהו ברשתות החברתיות, הסביר ביטן כי "אני חושב שהאמירה שלו הייתה במקום, כן, לאור התוצאות ש-97% מערביי ישראל הצביעו בעד הרשימה המשותפת שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני. זה דבר חסר תקדים שלא היה בחיים".

ביטן הסביר מדוע נתניהו התבטא כך: "כשהוא אמר את הדברים אחוז ההצבעה היה יחסית נמוך לעומת מה שהיה לפני שנתיים. התוצאה הייתה שהם מסיימים עם 18 מנדטים, וזה היה משפיע על כל מה שקורה בכנסת. אם הם יכולים לא להגיע, זה עדיף. אבל לא משנה... אני לא יכול להגיד להם לא להגיע או כן להגיע".

לא מייצגים? הרשימה המשותפת (פלאש 90, יונתן סינדל)
לא מייצגים? הרשימה המשותפת (פלאש 90, יונתן סינדל)

תגובות זועמות: "פניה האמיתיות של ממשלה גזענית"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב בזעם: "ביטן שהפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".

ח"כ יוסף ג'בארין מרשימתו הוסיף וקרא להדחת ביטן: "במדינה מתוקנת דברי גזענות כאלה היו מביאים לפיטוריו המידיים של יו"ר קואליציה. איך הייתה המערכת הפוליטית בצרפת מגיבה אם פוליטיקאי בכיר היה אומר שהוא מעדיף שיהודים לא יגיעו לקלפי? נראה שחברי הממשלה בישראל לא רק שאיבדו כל חוש של אחריות ומוסריות, אלא שהם מפגינים בורות בלקחי ההיסטוריה של העם שלהם".

גם ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ גינה את הדברים: "דוד ביטן אומר את מה שנתניהו חושב. אלו פניה האמיתיות של ממשלה שלא מעוניינת בדמוקרטיה, ממשלה שמענישה את בני בגין ומאדירה את הביטנים למיניהם וסוגיהם. ממשלה שחותרת בגלוי להפיכתה של ישראל למדינת אפרטהייד גזענית. מדינה שבה זכות הבחירה וחופש הביטוי ישמרו רק ליהודים נאמנים שידעו לדקלם את ססמאותיו של המלך ביבי".

התנצל על האמירה. נתניהו (Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90)
התנצל על האמירה. נתניהו (Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90)

"ניקח עורכי דין פרטיים שיגנו על ההסדרה"

על חוק ההסדרה מעורר המחלוקת אמר ביטן באותו אירוע: "אם היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק בבג"ץ, ניקח עורכי דין פרטיים, מאלו שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת". הוא הוסיף כי "נמצא מתווה אלטרנטיווי שיאפשר לקבל את עמדת הממשלה בעניין עמונה ועד אז לא נגיש את החוק להצבעה לקריאה שנייה ושלישית".

השבוע השעה ביטן את ח"כ בני בגין לשלושה שבועות מאחת הוועדות, לאחר שהצביע נגד חוק ההסדרה. ביטן נקט באמירות חריפות כלפי בגין ואמר: "הוא לא קיבל פרס נובל בגלל שכל החכמה והידע נמצאים אצלו. ח"כ בגין לא נבחר באופן עצמאי אלא הוא חלק מסיעת הליכוד ולכן הוא נענש".

יו"ר הקואליציה התייחס גם לגורל תאגיד השידור ואמר: "את ההחלטה הסופית על התאגיד יקבלו ראש הממשלה ושר האוצר. זו החלטה פוליטית. עובדי התאגיד החדש לא עושים שום איזון ואנחנו כבר רואים לאיזה כיוון התאגיד הולך. אני לא מסתיר את הרצון שלי לסגור את התאגיד ולייעל את רשות השידור. לדעתי, 70% שהתאגיד יסגר".

השבוע אושר בקריאה טרומית חוק הגדלת הקצבאות לנכים, ביגוד לעמדת הקואליציה. ביטן הבהיר כי "החוק הזה עולה למדינה 7 מיליארד שקלים ואם הוא יעבור נצטרך לעלות את המע"מ ב-2%. הנכים צריכים לקבל קיצבה לפי מבחן הכנסה ולא באופן גורף ולכן החוק צריך לעבור על ידי הממשלה ולא כהצעת חוק פרטית".