סערה בעקבות "הגן המזרחי" של בנימין נתניהו: "רה"מ, תתנצל"

ח"כ מימין ומשמאל תקפו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, שאמר לשר כחלון כי דרישתו לדחות את הפעלת התאגיד נבעה מה"גן המזרחי" שלו. ח"כים רבים דרשו התנצלות

נתניהו חוגג מימונה. ארכיון

פחות מיממה לאחר פרסום דבריו של נתניהו על "הגן המזרחי", המערכת הפוליטית סוערת. אפילו ח"כ אורן חזן, חבר מפלגתו, קרא לראש הממשלה נתניהו להתנצל על הדברים שאמר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה היום (חמישי) שאל שר האוצר משה כחלון את ראש הממשלה נתניהו מדוע ביקש אתמול לדחות את הקמת התאגיד, אחרי שהשניים סיכמו שהתאגיד יעלה. נתניהו השיב: "קפץ לי הגן המזרחי".

"אדוני רה"מ, קפץ לך 'הגן המזרחי?!'", צייץ ח"כ חזן. "אם באמת היה לך אחד כזה - לא היית פוגע בו... אני מבקש ממך להתנצל!".

גם ח"כ יואל חסון דרש את התנצלותו של ראש הממשלה לדברים. "מתבייש בראש הממשלה שלי שזה מה שהוא חושב עלינו ויותר מתבייש בחבורת האפסים השתקנים שמקיפה אותו".

ח"כ אחמד טיבי מתח אף הוא ביקורת על שתיקת הח"כים. "מעריך את האיפוק של המזרחיים שחושבים בטח שזה גשם ולא יריקה גזענית בפרצוף", צייץ.

חברי כנסת אחרים תקפו את שתיקתה של השרה מירי רגב, שמיהרה בעבר לתקוף את יאיר גרבוז על דבריו הגזעניים נגד מזרחיים. "10 דקות אחרי נאום גרבוז הוציאה מירי רגב בצדק גינוי על התנשאות", אמר ח"כ מיקי רוזנטל. "שעות מאמירתו הפטרונית והדוחה של נתניהו על מזרחיים ושתיקתה רועמת".

דרש התנצלות. חזן
דרש התנצלות. חזן | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"לא ה'גן' המזרחי, קפץ לו", הצטרפה ח"כ סתיו שפיר. "זה הגן האליטיסטי המתנשא של ראש ממשלה מנותק ששכח מזמן מה זה להיות ישראלי. ולמה מירי רגב שותקת, עדיין בגיבושון?".

לא רק פוליטיקאים גינו את דבריו של נתניהו. נידאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות אמר כי "האמירה של נתניהו על 'הגן המזרחי' מבישה, מכיוון שהיא תוצאה של הלך רוח שמייחס למזרחים תכונות של כעס ואלימות. ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו מחוייבת המציאות, אבל חשוב ממנה, על נתניהו לנסות לאמץ לעצמו תפיסת עולם שלא מייחסת לאנשים תכונות כאלו או אחרות בהתאם למוצאם".