רה"מ נתניהו: "חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה"

נתניהו התייחס לחשיפת חדשות 2 של תוכן שיחותיו עם מוזס והאשים: "מתנהל נגדי מסע תקשורתי שמטרתו להפיל את ממשלתי"

פרשות ראש הממשלה עמדו גם הפעם במוקד ישיבות הסיעה בכנסת - ונתניהו ניצל את הבמה "לעקוץ" את הפרסומים. היום (שני) התקבל ראש הממשלה במחיאות כפיים, שירים, קריאות "ביבי מלך ישראל" וחיבוקים בישיבת סיעת הליכוד. "אני מבקש לומר לכל קוראי התמלילים - הנה עוד תמליל בשבילכם לשמונה בערב - 'ביבי: זה לא יעזור לכם. אני מתכוון להמשיך את הליכוד ואת המדינה שנים רבות בעזרת השם'", אמר נתניהו בעקיצה לכתבנו גיא פלג, שחשף בימים האחרונים תמלילים מהשיחה בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

רק שר אחד – הנגבי – הגיע לישיבת הסיעה, בה השתתף גם יו"ר עיריית ירושלים ניר ברקת. "בימים האחרונים מתנהל נגדי מסע תקשורתי אדיר שמטרתו להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. איפה נשמעה שערורייה כזו, חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה?", שאל נתניהו את חבריו לסיעה.
[brightcove_iframe video_id='bibi_long_vtr2_n20170116_v1' autoplay='0' credit='צפו בדברי נתניהו בישיבת הסיעה' kid='' duration='0'']

"ערב ערב מוקראים תמלולים מסוננים בקפידה. אני כמובן מנוע מלהגיב ולהציג לציבור את התמונה האמיתית שמראה שלא הייתה שום עברה. המסע המתוזמן הזה כולל אנשי תקשורת שהם לא רק עיתונאים, הם גם החוקרים וגם השופטים וגם התליינים. אלו לא שיקולי עריכה אלא עריפה. המטרה היא להפעיל לחץ בלתי פוסק על גורמי אכיפת החוק ועל היועץ המשפטי שיגישו נגדי כתב אישום"

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להגיד - בדמוקרטיה מחליפים שלטון בקלפי ולא במסע לחצים מתוזמן. מסע התעמולה הזה נועד להשיג יעד נוסף - להסתיר מהציבור את ההישגים הגדולים של הממשלה. הציבור הישראלי לא קונה את המתקפה הזו. הציבור חכם, רבים מאזרחי ישראל תומכים בנו, אני רואה את זה ומרגיש את זה גם ברשתות החברתיות. הם מבינים בדיוק את המשחק שמשחקים פה והם לא נופלים בפח".

[brightcove_iframe video_id='bibi_noni_vtr2_n20170116_v1' autoplay='0' credit='תזכורת: התמלילים שחשף גיא פלג' kid='' duration='1929'']

הרצוג: "ימים קשים לדמוקרטיה"

קודם לכן אמר יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג בישיבת סיעת "המחנה הציוני" כי "אלו ימים קשיים לדמוקרטיה הישראלית אבל אולי גם ימים של ניקוי אורוות, ואני בטוח שהדמוקרטיה תצלח את המשבר הזה". הרצוג הוסיף כי "כמו שהמערכת הפוליטית איננה מושחתת מיסודה, כך גם התקשורת והעיתונאים אינם מושחתים ביסודם - יש כוחות טובים וחזקים שיפעלו לתיקון הכשלים וגם את המשבר הזה נצלח.".

"בעוד אזרחי המדינה דורשים ובצדק שהמדינה תיקח אחריות ברווחה, בדיור, ביוקר המחיה, בתעסוקה, בזקנה ובמניעת פשיעה, אתמול נחשף כי נתניהו החליט ללכת לבחירות שעלו למשלם המסים מאות מיליוני שקלים רק בשל אינטרס אישי או כלכלי של גוף מסחרי פרטי בישראל", אמר הרצוג בתגובה לפוסט שפרסם נתניהו.

הרצוג ונתניהו, ארכיון (פלאש 90, מרים אלשטר)
הרצוג ונתניהו, ארכיון (פלאש 90, מרים אלשטר)

"נתניהו שהודיע בוועדת הבחירות המרכזית בתצהיר רשמי שאין ולא היה קשר בינו לבין העיתון 'ישראל היום', שבר אתמול שתיקה, חשף את השקר והודה לראשונה בקשר הישיר שלו לעיתון 'ישראל היום'", טען הרצוג. "אם לא מדובר במעשה פלילי, הרי מדובר בהפרת אמונים קשה בין השלטון לאזרחי המדינה".

יו"ר האופוזיציה אמר כי "אם ראש הממשלה לא יורחק מתפקידו כשר התקשורת, המחנה הציוני יגיש עתירה לבג"ץ בדרישה להורות על הרחקתו של נתניהו מתפקיד שר התקשורת והעברת התיק לידי שר אחר בממשלה. בא כוחו של המחנה הציוני פנה אתמול במכתב רשמי לראש הממשלה בדרישה שידיח עצמו מתפקיד שר התקשורת לאלתר וייתן לתקשורת להתנהל בעצמאות מערכתית וניקיון דעת".

יו"ר "התנועה" ציפי לבני הוסיפה בישיבת הסיעה: "ראש ממשלה שמודה שגרר את מדינת ישראל לבחירות מלאות תסיסה ושנאה בגלל ישראל היום איבד את הזכות להיות ראש ממשלה. הוא חי על חשבון טייקונים".

''נתניהו חי על חשבון טייקונים''. לבני (פלאש 90, מרים אלסטר)
''נתניהו חי על חשבון טייקונים''. לבני (פלאש 90, מרים אלסטר)

לפיד: "כל מה שחשוב נדחק הצידה"

יו"ר מפלגת יש עתיד והשר לשעבר יאיר לפיד קרא לסיים בהקדם האפשרי את חקירות נתניהו: "יש פה מדינה לנהל, זה צריך להיגמר מהר גם בגלל המישור הציבורי והמוסרי. יש לנו בעיות אמיתיות, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה שמבלה יותר זמן עם עורכי דינו ובחדרי החקירות מאשר בדיוני קבינט ובדיונים על הכלכלה". לפיד הוסיף כי החקירות של נתניהו "השתלטו על סדר היום הלאומי - כל מה שחשוב באמת, נדחק הצידה. זה לא תקין, זה לא סביר".

לפיד הוסיף כי לראש הממשלה "עומדת חזקת החפות כמו לכל אזרח ישראלי. כל עוד לא הוכחה אשמתו, הוא זכאי. אנחנו צריכים לזכור את זה ולכבד את זה. אני מבין גם שזה לוקח זמן. צריך לתת למשטרה למצות את החקירה, וליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לבחון את חומרי החקירה". בהתייחסות להקלטות של נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס אמר לפיד: "החיים הציבוריים שלנו לא יכולים לכלול הקלטות נסתרות ותקשורת העומדת למכירה. תקשורת חופשית, גם אם היא מרגיזה, גם אם היא מקוממת, היא הבסיס לדמוקרטיה".

''צריך לנהל מדינה'' (צילום : אלעד גוטמן)
''צריך לנהל מדינה'' (צילום : אלעד גוטמן)

"הדבר הכי מסוכן למדינה, לחוזה החברתי שיש בינינו, הוא כשאנשים מתחילים להגיד לעצמם,'ככה זה, כולם מושחתים, כולם אינטרסנטים, כולם סוגרים דילים אפלים בחדרים אחוריים'. זה לא המצב. לא כולם כאלה. אנחנו לא כאלה. יש גם בפוליטיקה וגם בתקשורת אנשים ערכיים, אכפתיים, לא מושחתים. אלה האנשים שצריכים להוביל את מדינת ישראל".