בליכוד מאותתים לגנץ: "אם ירצה - הוא יכול להיות רה"מ עכשיו"

גורמים במפלגתו של נתניהו ממשיכים לנסות למשוך את גנץ, וטוענים כי "הוא הופך לפחות רלוונטי". העברת המסרים משרתת גם את יו"ר האופוזיציה וגם את שר הביטחון. לפיד: גנץ לא יאמין שוב לנתניהו

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

גורמים בליכוד ממשיכים גם היום (שני) ללחוץ על שר הביטחון בני גנץ לעזור להם לפרק את ממשלת בנט-לפיד ולחבור לקואליציה איתם, כאשר הוא יהיה ראש ממשלה ראשון ברוטציה עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. כך למשל, ח"כ מיקי זוהר אמר היום בתוכנית "פרלמנט צהריים" בערוץ כנסת כי "אם גנץ ירצה - הוא יכול להיות ראש ממשלה עכשיו. ככל שהזמן עובר הוא הופך לפחות רלוונטי".

לאחר מכן, פנה זוהר בעמוד הטוויטר שלו לגנץ, וכתב: "‏ידידי בני גנץ, כמי שטובת ישראל עומדת לנגד עיניו - תצטרף אלינו להקמת ממשלה לאומית בלי השמאל וללא נציגי התנועה האסלאמית ובכך תציל את אזרחי ישראל מהממשלה הרעה הזו".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

יש לציין כי העברת המסרים לשר הביטחון משרתת את יו"ר האופוזיציה, מפני שכך הוא מסמן לח"כים בליכוד, שלא שמחים מהסיטואציה לה הם נכנסו כי יש עוד פתרונות וסיכוי לחזור לשלטון, וזה אף יכול להתרחש בקרוב. מנגד, המסרים משרתים את גנץ, משום שכך הוא מזכיר לשותפיו בקואליציה כי בכל רגע הוא יכול לקום וללכת. עם זאת, בסביבתו של יו"ר כחול לבן אומרים כי הוא מחויב לממשלת השינוי ועריקתו אינה על הפרק.

בתוך כך, בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי גורמים בקואליציה אומרים שהם עדיין רואים בגנץ כ"נקודת התורפה" של הממשלה. זאת, לאחר שנכנס לממשלה בתחושת פספוס משום שחשב שהוא אמור היה להיות ראש הממשלה. גורמים בממשלה מסרו כי הם חשבו שתחושות אלו יעברו לו אחרי הקמת הממשלה, אך ככל הנראה זה לא המצב.

שר החוץ יאיר לפיד התייחס להצעות הליכוד לגנץ בישיבת סיעתו, והכריז כי "גנץ הרבה יותר מדי אינטליגנטי בשבילך להאמין עוד הפעם לנתניהו אחרי שהוא רימה אותו באופן כל כך בוטה בסיבוב הקודם - אז אני לא חושב שיש סיכוי גדול שהוא ילך".