גנץ בריאיון לחדשות 13: "מדיניות הביטחון אינה תוכנית ריאליטי"

בצל הביקורת שהממשלה מקבלת החלטות בהתאם למצבה הרעוע ובתגובה לקריאות לחסל את יחיא סינוואר, שר הביטחון מבהיר בריאיון למהדורה המרכזית כי לא יקבל החלטות משיקולים פוליטיים. על עתידה של הממשלה אמר: "אשמח שהחרדים יהיו חלק, מקווה שהממשלה תמשיך"

זמן צפייה: 10:32

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לסקר "מדד הביטחון" ולאפשרות לחיסולו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר בריאיון במהדורה המרכזית ואמר כי "אני לא מזלזל בתחושת הביטחון של אזרחי ישראל. ביטחון האזרחים הוא מעל לכל ללא שיקולים פוליטיים. אני לא מתווכח עם תוצאות הסקר. מדיניות הביטחון איננה עניין של תוכנית ריאליטי, אנחנו מכינים את היכולות שלנו ונפעיל אותן לפי השיקול הביטחוני. אין ספק שחמאס מייצרת אווירת הסתה כזו שאנשים נתפסים ומבצעים פיגועים כאלה".

עוד הוסיף גנץ על גל הטרור כי "אנחנו מתמודדים עם גל טרור מאוד כואב. 19 הרוגים לאורך כמה שבועות. לצד האירועים המצערים שהתרחשו, היו הרבה אירועים אחרים שנבלמו ע"י כוחות הביטחון. יש הרבה פעילות התקפתית בכל מקום שצריך. אני מודע לקושי. הציבור בישראל צריך להיות דרוך".

שר הביטחון התייחס גם להסתה בחברה הערבית ואמר: "אותן הסתות שיש על הר הבית היו גם ב-1920 והקמנו פה מדינה. פיתחנו אותה. אני לא מקבל את הטרור וצריך להילחם בו".

"מי שצריך לקבוע את המדיניות ביחס למה שקורה בהר הבית זו ממשלת ישראל", אמר גנץ, "אני חושב שצריך לשקול את הפעילות שלנו בירושלים ובהר הבית בזהירות. אנחנו הריבון במדינה שלנו. מותר לנו להסתובב בהר הבית בכפוף לנהלים. ישראל מקפידה על הסטטוס-קוו וכך נמשיך לעשות. אנחנו לא צריכים להיכנע ללחצים הפוליטיים. אנחנו צריכים לממש את הריבונות שלנו".

כשנשאל האם קיים קשר בין המצב הפוליטי הסבוך בו נמצאת החלטותיה אמר: "אני קובע בצורה חד משמעית: אין שום קשר למצב הפוליטי המורכב והלא פשוט לבין ההחלטות הביטחוניות. אני ובנט יושבים ומתייעצים ומדברים עם גורמי הביטחון. בניגוד למקומות אחרים, אני לא אפרט על מה שקורה בדיונים הביטחוניים".

"אנחנו פותחים כנס באתגר פרלמנטרי, אמר גנץ והתייחס לעתידה של הממשלה, "הממשלה עם כל המורכבות שלה עובדת טוב מאוד. המדינה צריכה את היציבות. אני מקווה שנצליח לשמר את הקואליציה. כחול לבן מחויבת לזה. אני לא נכנס לשום הצעות. אני מחויב לממשלה, פעלתי להקמתה ואני חבר בה. הופתעתי מהדרך שבה התבטא ח"כ יצחק פינדרוס. זו התבטאות חמורה. כן הייתי מאוד שמח שהחרדים יהיו חלק מהממשלה הזו".