גנץ: "נתניהו הציע לי גם היום רוטציה - אין על מה לדבר"

שעות לאחר שמונה לתפקיד שר המשפטים, יו"ר כחול לבן גילה בריאיון לחדשות 13 כי רה"מ עדיין מנסה לצרף אותו לממשלת רוטציה. כשנשאל אם סירב בתוקף להצעה, נמנע מלהשיב באופן ברור

זמן צפייה: 07:18

"היום הגיעו אליי שליחים אחרונים מטעמו של בנימין נתניהו, אולם מבחינתי - הוא סיים את תפקידו כראש ממשלה. אני חושב שצריכים להקים ממשלה חדשה וישרה בישראל" - כך אמר הערב (רביעי) יו"ר כחול לבן בני גנץ בריאיון לחדשות 13, ברקע הדרמה סביב מינוי שר המשפטים, ובצל הדיווחים לפיהם קיבל הצעה מראש הממשלה לחבור אליו לממשלת רוטציה - ואף להעניק לו את הבכורה.

"אין במינוי שלי לתפקיד שר המשפטים 'חידוש נדרים' ביני לבין נתניהו", הוסיף גנץ להדגיש, וטען כי הוא "צריך לסיים את תפקידו - ולהתמקד במשפטו". עם זאת, כאשר יו"ר כחול לבן נשאל אם הבהיר לאותם שליחים שלא יחבור לנתניהו, סירב מלתת תשובה ברורה. "אמרת להם לא? שאין על מה לדבר?", נשאל, והשיב: "נכון, כמו ששאלת - כך עניתי". "ואתה אומר על ההצעה של נתניהו 'תודה אבל לא?'", נשאל שוב, וענה: "כך צריך להגיד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו התקפל: גנץ מונה לשר המשפטים, יתר השרים ימונו בראשון

המגעים להרכבת ממשלה: בנט נועד לראשונה עם מנסור עבאס

"תביעת השתקה": הוריה של כרמל מעודה תבעו את אחת האמהות בגן

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

"אני מעוניין להיות ראש ממשלה בישראל", הוסיף גנץ, "אבל כרגע אני עסוק בלהבטיח את התרחשות השינוי תוך כדי שאני שומר על המערכת. אני מנסה לתקן שעון תוך כדי שהוא פועל". לשאלה אם אמר לנתניהו כי אין בכוונתו להיכנס איתו לשותפות יותר, השיב בשאלה למראיין: "האם היית מאמין לו? הלא קיבלנו אתמול דוגמה ללמה אי אפשר להאמין לו"

גנץ המשיך להטיח בנתניהו כי הוא "פועל ממניעים אישיים לפני כל שיקול אחר, ולכן לצערי אין על מה לדבר. אני חוזר ומדגיש - אני מכיר את ההצעות. אני חושב שאני יכול להיות ראש הממשלה, אבל לצערי נוצרה סיטורציה שאינה מאפשרת לי".