גנץ ממשיך בכחול לבן: "אחרי הבחירות תהיה ברית נגד נתניהו"

אחרי שניסנקורן, חיימוביץ' וזמיר פרשו מהרשימה - שהב"ט הצהיר כי ימשיך להוביל את המפלגה, "לכל הבכיינים והפחדנים – בזמן שישבתם והקלדתם מנעתי את סגירת בתי המשפט ודאגתי שתוכלו להפגין"

זמן צפייה: 11:00

בחירות 2021: יו"ר כחול לבן בני גנץ פיזר הערב (שלישי) את עננת השמועות, ובנאום מיוחד שמסר לתקשורת הצהיר כי בכוונתו להישאר בראשות המפלגה גם בבחירות הבאות. מתחילת דבריו, תקף גנץ את ראש הממשלה, ואמר: "הבחירות הקרובות של נתניהו, שביהירותו גרר אותנו אליהם, הוא הדבר האחרון שעם ישראל צריך. נקודת האור המחכה לנו היא שבסופה של מערכת הבחירות, נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו ויסיים להקריב את ישראל למען עתידו האישי, המשפטי והפוליטי".

בינתיים, בסביבתו של גנץ כואבים את עזיבתו של אבי ניסנקורן, שכזכור מוקדם יותר היום נפרד מכחול לבן למען חבירה לרון חולדאי. אחרי שהודיע על פרישה, גנץ שוחח עם ניסנקורן, ואמר לו: "אני אוהב אותך - אבל תקעת לי סכין בגב". גנץ הסביר כי בחר לשמור על משרד המשפטים בקרב מול נתניהו - ובכל זאת ניסנקורן החליט לעזוב. בשלב זה, על יו"ר כחול לבן להחליט מי יתמנה במקומו לשר המשפטים.

בתוך כך, שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע בקרוב כי הוא לוקח פסק זמן מהפוליטיקה. עם זאת, הוא ככל הנראה ישאיר פתח לחזרה. מה שבטוח, הוא וגנץ סיכמו כי אשכנזי יישאר בתפקיד שר החוץ עד לתום כהונת הממשלה הנוכחית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רון חולדאי מצטרף לפוליטיקה: "לא יכול עוד לעמוד מנגד" • ישיר

גנץ ביקש מניסנקורן להתפטר ממשרד המשפטים: "בחר בית חדש"

ניסנקורן פורש מכחול לבן – ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

"רבים ניסו, מיליונים ביקשו את זה, שנים של תקוות להזיז אותו מתפקידו יבואו לקיצן", המשיך. "נכון, אנחנו משלמים עכשיו מחיר פוליטי כבד מאוד, אבל כמו שעשיתי בכל 40 השנים האחרונות - אני לא חושב על עצמי, אלא עליכם". גנץ, שנכנס לממשלת רוטציה והיה אמור בשנה הבאה להיכנס לתפקיד ראש הממשלה, טען כי "ידענו מיהו נתניהו גם לפני שנכנסנו, ידענו שאין טיפת אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שנתניהו באמת ראה בנו שותפים או באמת ראה את טובתכם".

"הותקפתי ואני מותקף גם עכשיו בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל כאן עם חבריו במהלך החודשים האחרונים. רבים השמיעו לי את המושג 'מתאבד פוליטי'. זה לא עניין אותי אז וזה לא מעניין אותי גם היום. אך ורק המדינה עומדת לנגד עיניי - גם בגינו של המחיר האישי הגבוהה ביותר". בשלב זה, החל להסביר מדוע למרות הכול הסכים להיכנס לממשלת האחדות, והבהיר: "לא באנו להציל את כבודנו, לא באנו כי ידענו שנתניהו יהפוך פתאום את עורו. התגייסנו כי חששתי לשלטון הדמוקרטי בישראל".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן הוסיף להדגיש כי לא האמין לראש הממשלה, אולם היה מוכן לשתף איתו פעולה "למען המדינה", כלשונו. "הוא לעומתי בחר בדרך הרמייה ואי-כיבוד הסכמים, תוך פגיעה בפרנסתם של מיליונים. עד הבחירות אנחנו נשמור על הממשלה מבפנים, ואחריהן תהיה כאן ברית של שותפות - נגד נתניהו", הודיע. "בבחירות הקרובות תהיה מפלגה ומנהיג אחד שיפסידו, והרבה מפלגות ומנהיגים שינצחו והחיבור ביניהם ירכיב את הממשלה הבאה".

כאן, תקף את כל אלו שיצאו נגדו והעבירו ביקורת על תפקודו, ואמר: "לכל הבכיינים והפחדנים, הגיעה העת להתמודד עם העובדות. בזמן שהקלדתם, אני מנעתי את סגירת בתי המשפט ואני דאגתי שתוכלו להפגין - גם נגדי". לבסוף, התייחס חברי המפלגה שעזבו - מאסף זמיר ומיקי חיימוביץ' שפרשו כבר בסוף השבוע, ועד לאבי ניסנקורן, שעשה זאת מוקדם יותר היום וחבר לחולדאי, וסיכם: "מי שרוצה שיילך. מי שלא מתאים לו - הדלת פתוחה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אנחנו מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים".