גנץ: "לא יהיו שום פשרות, אם נתניהו לא יתיישר - נלך לבחירות"

ארבעה ימים לפני פיזור אפשרי של הכנסת, יו"ר כחול לבן התייחס למגעים עם הליכוד: "אם הממשלה תתפרק - נדאג שנתניהו לא יהיה רה"מ". גורם בליכוד: "אם יכפו עלינו בחירות אנו ערוכים לכך וננצח"

שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע"מ

ארבעה ימים לפני הפיזור האפשרי של הכנסת, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שישי) למגעים עם הליכוד, ובפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו איים כי "אם נתניהו, שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר - אנחנו נלך לבחירות, נדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו".

"לא יהיו שום פשרות", הוסיף גנץ, "אני חוזר ואומר לליכוד: תם עידן השקרים - הגיעה עת המעשים והתוצאות". שר הביטחון הסביר כי הקים ממשלת אחדות עם נתניהו רק למען מיגור מגפת הקורונה ומגפת ה"שיסוי והפילוג", כלשונו, ולכן - "אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת מבצע ההתחסנות: התשובות לכל השאלות על החיסון נגד קורונה

הוועדה המייעצת ל-FDA המליצה לאשר את החיסון של מודרנה

2,809 נדבקים אובחנו אתמול – 3.6% מהבדיקות חיוביות

בהמשך הפוסט, גנץ סיפר גם כי ביום ראשון בבוקר יתחסן נגד הקורונה, זאת על מנת "לשמש דוגמה אישית". ביום זה, בשל העלייה בתחלואה, צפוי להתכנס קבינט הקורונה. "אני וכחול לבן מתכוונים לעמוד על שני עקרונות: השארת רוב מערכת החינוך פתוחה וביסוס ההחלטות שנקבל על ההשפעה הצפויה של החיסונים".

בד בבד, גורם בליכוד התייחס היום למגעים בין הצדדים ואמר כי "בשלב זה התקשורת עסוקה בפייק ניוז. המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים, כדי להמשיך יחד לטובת הענקת חיסונים וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל בזמן שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. חבל לגרור את המדינה לבחירות דווקא בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי נרשמה התקדמות דרמטית בין הליכוד לכחול לבן, אשר מנסות למנוע את הקדמת הבחירות. מקור בכחול לבן סיפר לחדשות 13 כי "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה וכן את המשך כהונת ניסנקורן כשר משפטים".

המקור אומנם מסר כאמור כי "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה" - אך עדיין לא ברור אם היא תתקיים במועד שהוסכם עליו קודם. כמו כן, אם ניסנקורן אכן יישאר במשרד המשפטים חרף רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר אותו מתפקיד זה, יהיה מדובר בהישג לכחול לבן. "ניסנקורן שמר על שלטון החוק בישראל יותר מכל מבקרי המפלגה", הוסיף המקור.

בשלב זה, המשא ומתן בין הצדדים טרם הושלם - כך שמצד אחד הוא עדיין עלול להתפוצץ, אולם גורמים העריכו כי אם בסופו של דבר נציגי המפלכות כן יגיעו להסכמות, ייתכן שפריצת הדרך תושג כבר ביממה הקרובה.