גנץ: "נכונות לפשרות - רק על בסיס ההסכם שנחתם עם הליכוד"

בצל המחלוקת על התקציב, יו"ר כחול לבן אמר בישיבה הסיעה כי אלו "ימים קריטיים - נתניהו עלול להוביל לבחירות איומות"; בנט נגד רה"מ: "עצוב לראות מדינאי עטור זכויות עסוק בפוליטיקה קטנה"

זמן צפייה: 02:28

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב (רביעי) במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו כי אנו נמצאים ב"ימים קריטיים", זאת ברקע המחלוקת על התקציב ובשל העובדה כי אם הוא לא יעבור או יידחה כבר בימים הקרובים - מדינת ישראל תלך לבחירות רביעיות. "נתניהו עלול להוביל לבחירות איומות", הזהיר, "אנו מחוייבים ליציבות". בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את נתניהו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב לי לראות מדינאי עטור זכויות עסוק בפוליטיקה קטנה במקום לדאוג לצרכי העם שסובל".

כידוע, בהנחה שלא יעבור החוק לדחיית התקציב במאה ימים - בעוד חמישה ימים יפקע המועד האחרון והכנסת תתפזר. טרם הושגו הסכמות בין שני הצדדים בקואליציה, כאשר בליכוד ממשיכים לדרוש את ביטול ועדות האיתור לתפקידי מפתח שונים. מוקדם יותר היום ועדת הכספים התכנסה - אך לא הצביעה על הצעת החוק לדחיית העברת התקציב. זאת, בשל המחלוקות בין המפלגות שטרם נפתרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הצעת החוק לדחיית הגשת התקציב אושרה בקריאה ראשונה

סקר חדשות 13: לאחר ההסכם עם האמירויות – הליכוד מתחזקת

שר החוץ הסודאני מתנער מהודעת דוברו: "לא דנו בקשר עם ישראל"

שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע''מ

בישיבה, אמר גנץ לחברי מפלגתו כי "לא השתנה דבר מלפני שלושה חודשים כשהקמנו ממשלת אחדות להתמודדות עם אתגרי המדינה מהקורונה הבריאותית, הכלכלית והחברתית שאנחנו מתמודדים עימה בימים אלה", וקבע: "דבר לא מצריך בחירות. בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל".

יו"ר המפלגה הסביר כי "כשהלכנו עם הליכוד להסכם הזה, הלכנו למרות מטח האזהרות שקיבלנו. הלכנו להסכם כי בתקופה קריטית, ובתוך שסע נורא, יש לנו מחויבות לאומית לעם, למדינה, לחברה, והוא זה שיבטיח את יציבותה של ישראל ואת פרנסתם של אזרחי המדינה".

"בימים האחרונים קיימנו מגעים עם הליכוד מתוך מוכנות אמיתית למנוע בחירות ולמצוא את הפתרון שישרת את מדינת ישראל", סיפר. "אני לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד - הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל".

מעט לפני ישיבת הסיעה, בליכוד תקפו את כחול לבן והוציאו הודעה לפיה "גבי אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות". לטענתם, "כנראה שיותר מאשר להפיל את נתניהו, הוא רוצה להפיל את גנץ. כחול לבן צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה ולתקוע את התקציב כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן - ולאפשר את המשך כהונת הממשלה שתדאג לאזרחי ישראל".

בכחול לבן השיבו להם כי "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים. כל השאר רעש וצילצולים. בליכוד שכחו שיש מיליון מובטלים. מוטב שנתניהו יוציא את השרים מהאולפנים ויחזיר אותם לטפל בקורונה".