בנט לפעילי ימינה: "ממשיך כרה"מ החליפי - אטפל בסוגיית איראן"

ראש הממשלה קיים מפגש עם בכנסת עם פעילי מפלגתו, ואמר כי "ממשלת ביבי-בן גביר-סמוטריץ׳ לא טובה לישראל - אסור לאפשר לזה לקרות". מסתמן כי הקריאה הראשונה במליאה על החוק להתפזרות הכנסת תתקיים היום, כאשר הקריאה השנייה והשלישית צפויות לעלות במליאה עד יום רביעי

זמן צפייה: 01:30

במה שנראה כמו השבוע האחרון שלו כראש ממשלה, נפתלי בנט קיים הערב (שני) מפגש עם פעילי מפלגת ימינה, ואמר להם כי הוא מתכוון כרגע להמשיך כראש ממשלה חליפי. "אטפל בסוגייה האיראנית, ואנחנו ממשיכים", אמר בנט, "נעדכן בקרוב על דרך הפעולה".

"כולנו נשכבנו על הגדר למען המדינה", אמר בנט לפעילים, "זה דרש מהח"כים אומץ לב נדיר. כולנו חטפנו קללות, צעקות ושקרים מבוקר ועד לילה. אבל יש לנו עמוד שדרה, והמעשה שאני הכי גאה בו זה מה שעשינו ביחד. כשקיבלנו החלטה בממשלה על הקמת יישובים ברמת הגולן, ותמכו בהחלטה שרים ממפלגות מרצ ועד ימינה - זה עדיף מאשר שלא עובדים ביחד".

"נכון, זה לא קל, יש דברים שכל צד צריך לקבל. כל צד מאמין בעמדות שלו, אבל זה טוב שיש את הוויכוח", הוסיף בנט, "לא שינינו את הערכים שלנו. לדוגמא, קיבלנו את החלטה לקיים את מצעד הדגלים כמתוכנן ועוד. כשאנחנו ביחד - אי אפשר לשבור אותנו. ממשלת ביבי-בן גביר-סמוטריץ׳ לא טובה לישראל, אסור לאפשר לזה לקרות, ואני אומר זאת כאיש ימין. גם הפוך זה לא טוב".

"לחלק גדול מהעם היה מאוד קשה ואני לא מתווכח עם התחושה הזאת", סיכם בנט, "לא צריך להיות אזרח אחד במדינה שנכנס לדיכאון בגלל הממשלה הנבחרת - לא משנה מאיזה צד היא. הקו שצריך צריך להיות - אחדות רחבה. כן, גם עם הקצוות. אם הם מסכימים להניח בצד ויכוחים אידיאולוגיים ולהתמקד בעשייה. האחדות מוציאה את הטוב מהאדם. עכשיו זה זמן לאחדות".

ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר מתן כהנא בלשכת ראש הממשלה בכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר מתן כהנא בלשכת ראש הממשלה בכנסת | צילום: אריאל זנדברג

בתוך כך, בשעה זו מתכנסת ועדת הכנסת לקראת ההצבעה על התפזרות הכנסת. מסתמן כי הקריאה הראשונה במליאה על החוק תתקיים הערב, כאשר הקריאה השנייה והשלישית צפויות לעלות במליאה עד יום רביעי. החוק יעלה להצבעה כשתאריך הבחירות יהיה 1 בנובמבר, עם הסתייגות שתבקש שהבחירות יתקיימו ב-25 באוקטובר. המועד שלו יהיה רוב - יתקבל.

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת סיעת כחול לבן כי הוא יעשה הכל כדי שלא תקום ממשלה חלופית בראשות בנימין נתניהו בכנסת הנוכחית. מנגד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת סיעת הציונות הדתית כי "סיכמנו בישיבת ראשי האופוזיציה לעשות הכל כדי לדחות את פיזור הכנסת ולהקים ממשלה חלופית".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום כי העלות המוערכת לפי משרדו לקמפיין הבחירות הקרובות היא 2.4 מיליארד שקל. "אני מקווה שמי שאחראי לפיזור הכנסת ישלם את המחיר בבחירות. עקבתי אחרי דיוני הכנסת. חלק מהדברים בלתי סבירים ובלתי אחראים. זה פשוט להקריב את האינטרס של המדינה על המזבח בעבור קמפיין פוליטי", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו.