בשל טענות על העתקת "תוכנית סינגפור": ימינה תפצה את יועצו לשעבר של בנט

הסכם פשרה הושג בין המפלגה לבין אודי רייטר, שטען שנגנבו ממנו זכויות היוצרים על התוכניות שהגה עבור רה"מ בתקופת מערכת הבחירות, בנושאי כלכלה והמאבק בקורונה. המפלגה תשלם לו סכום כסף שהיקפו לא נמסר

זמן צפייה: 01:09

הסכם פשרה הושג היום (שני) בין מפלגת ימינה לבין אודי רייטר, יועצו לשעבר של ראש הממשלה נפתלי בנט, שטען שנגנבו ממנו זכויות היוצרים על התוכניות שהגה עבור בנט בתקופת מערכת הבחירות, בנושאי כלכלה והמאבק בקורונה. המפלגה תשלם לריכטר סכום כסף שהיקפו לא נמסר עקב סעיף סודיות בהסכם. מטעם המפלגה נמסר: "אנו מאשרים כי מר רייטר העניק למפלגה שירותי ייעוץ במסגרת קמפיין הבחירות לכנסת ה-24 ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".

בחודש מאי האחרון פורסם בחדשות 13 כי רייטר שלח לבנט מכתב תביעה וטען כי יו"ר ימינה השתמש ברעיונות שלו בקמפיין ואף לא שילם לו. במכתב שנשלח על ידי עורך דין מטעמו כתב: "מרשי הציג בפניך תוכנית תוך שהוא מדגיש את זכויות היוצרים שלו עליה ושאין לעשות בה שימוש ללא רשותו. מרשי לא היה מעוניין מעולם לגרום לנזק למפלגת ימינה ואינו מבקש לעשות זאת כעת".

ממפלגת ימינה נמסר אז בתגובה: "הטענות מופרכות לחלוטין. בדומה לאלפי אזרחים שפונים לחבר הכנסת בנט מדי יום גם מר רייטר שיתף את דעותיו עמנו והובהר לו לאורך כל הדרך, בזמן אמת, כי אין כוונה להעסיקו בשכר. למרות זאת, הוא בחר להמשיך וזוהי כמובן זכותו. מדובר בדרישה חסרת כל בסיס ובעיתוי שאינו מקרי".