בנט באיגרת ל"רוב הדומם": "לפעול נגד מכונת הרעל של בן גביר ונתניהו"

בתום שנה מכניסתו לתפקיד, רה"מ תקף את האופוזיציה וקרא ל"רוב הדומם" לתמוך בממשלה הקיימת: "עומדים שוב בפני צומת דרכים היסטורי. אם איננו רוצים להידרדר - עלינו לפעול". בליכוד הגיבו: "שקרים, העביר את השליטה במדינה לעבאס"

זמן צפייה: 00:36

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם היום (שישי) איגרת מיוחדת לאזרחי ישראל לקראת חג השבועות, ובה כתב: "על המגרש כרגע פועל רק צד אחד - מכונת רעל רועשת וקטלנית של בן גביר, עודה, נתניהו וסמוטריץ', שמפעילה אלימות, סחטנות ומסה של 'פייק ניוז', ואילו הרוב הדומם ששמח מממשלה רגועה ומתפקדת, אכן דומם ולוקח הכל כמובן מאליו. אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול. איגרת זו היא הקריאה לפעולה".

יו''ר האופוזיציה נתניהו, ח''כ איתמר בן גביר, ח''כ עודה וח''כ סמוטריץ'
יו''ר האופוזיציה נתניהו, ח''כ איתמר בן גביר, ח''כ עודה וח''כ סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לפני כשנה המדינה הגיעה לאחד מרגעי השפל הקשים שידעה", אמר בנט. "כאוס, סחרור בחירות אינסופי, שיתוק ממשלתי, הערים לוד ועכו בוערות מול ממשלה נבוכה ומסוכסכת, סגידה לאיש אחד ושעבוד האנרגיה של המדינה לצרכיו המשפטיים, חולשה נוראה מול אויב רצחני שיורה טילים על ירושלים".

"עמדנו ימים אחדים לפני הליכה למערכת בחירות חמישית, שהייתה מפרקת את המדינה", המשיך בנט, "ואז קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי: להקים ממשלת הצלה לאומית, כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזירה לתפקוד. לחבור לאנשים עם דעות שונות מאוד משלי על מנת להציל את המדינה. ידעתי שמכונת רעל עצומת ממדים תופנה נגדי, ולקחתי על עצמי להיות המגן האנושי של מדינת ישראל".

"כבר בנאום ההשבעה שלי כראש הממשלה, חברי הכנסת של הליכוד,בן גביר וסמוטריץ' קיללו, צעקו, צרחו. ילדיי החמודים נכחו בקהל, ולא כל כך הבינו מה מתרחש, אז הם שלחו לי סימני לב כדי לחזק אותי. מאז, רעש מכונת הרעל לא פסק לרגע. בימים אלו המכונה המשומנת והממומנת מופנית לעברו של ניר אורבך ובני משפחתו. אבל המשכנו קדימה. יחד עם חבריי בסיעה ובקואליציה, לקחנו אחריות ומנענו בחירות חמישיות.

בנט הוסיף: "עוד בטרם הקמת הממשלה, צבא של מפגינים בתשלום מטעמם של נתניהו וסמוטריץ' הגיע לבתיהם של איילת שקד, עידית סילמן, ניר אורבך, ושאר חברי מפלגתי. 'כלבה', 'נוכל', 'נגיע למשפחה שלך' וקללות קשות מאלו הפכו להיות מנת חלקם של חברי סיעתי, עד היום. עידית ושמוליק סילמן סיפרו לי שאנשי סמוטריץ' רדפו את ילדיהם בתנועת הנוער, בבתי הספר. עידית הראתה לי סרט של רכב עם רמקולים רודף אחרי רכבה באוטוסטרדה, וסיפרה לי על קללות שכל מיני רבנים הטילו עליהם".

עוד אמר ראש הממשלה: "יחד עם חבריי בממשלה, החזרנו את ישראל לתפקוד ולצמיחה. בימים אלו, כמעט שנה אחרי, אנחנו, אזרחי ישראל כולם, עומדים שוב בפני צומת דרכים היסטורי: להמשיך קדימה עם מדינה מתפקדת או להידרדר אחורה לכאוס, לשנאה פנימית, לחולשה חיצונית ולשעבוד המדינה לצרכי איש אחד. הקמנו ממשלה ביצועית וטובה. בפרק הבא תראו שהממשלה שלנו עמדה בהתחייבות להחזיר את ישראל למסלול.הממשלה עשתה תוך פחות משנה, מה שממשלות קודמות לא עשו בעשור".

בליכוד הגיבו על האיגרת: "השקרים של בנט לא יכולים להסתיר את העובדה שהוא העביר את השליטה במדינה למנסור עבאס, אחמד טיבי ולחבריהם תומכי הטרור. מחירי הדלק, המזון והדיור שוברים שיאים, בנט ולפיד לא עושים כלום חוץ מלשלם מדי שבוע מיליארדים לרע"מ, המשותפת וזועבי - רק כדי להמשיך לשבת על הכיסא. אזרחי ישראל היקרים, נעשה הכול כדי להפיל את הממשלת החולשה והמחדל ולהקים בהקדם ממשלה ציונית חזקה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל".