שקד התנגדה, בנט לא הטיל וטו: אושר מינוי מני מזוז

מינויו של שופט העליון לשעבר לתפקיד יו"ר הוועדה למינוי בכירים אושר לכהונה בת 8 שנים. רה"מ החליפי סירב לבקשת שרת הפנים להטיל וטו על המינוי: "בשל האיומים הרבים שעומדים בפתח - אאפשר את ההצבעה כי ישראל צריכה רמטכ"ל"

איילת שקד ונפתלי בנט
איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: בן דורי, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד פנתה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, בבקשה שיפעיל את זכות הווטו שלו על מינוי שופט העליון בדימוס מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, זאת לקראת ההצבעה היום בממשלה, אך בנט סירב לבקשה, והממשלה אישרה את המינוי לתקופת כהונה אחת שאורכה 8 שנים.

בסביבת בנט הבהירו הבוקר שהוא יחליט איך להצביע רק במהלך הישיבה עצמה, ובמהלך הישיבה הוא התייחס לנושא ואמר: "אמנם ביקשו ממני להטיל וטו, אבל בשל האיומים הרבים שעומדים בפתח, כמו חיזבאללה וכו', לא אטיל וטו ואאפשר את ההצבעה כי ישראל צריכה רמטכ"ל".

מני מזוז
מני מזוז | צילום: רויטרס

במסגרת ההתנגדות שלה, אמרה שקד בישיבת הממשלה כי "לא יכול להיות שלא נותנים לה לעבוד", והתייחסה לעובדה שלא מאפשרים לה למנות יו"ר לוועדות תכנון במחוז צפון או להקים את ישוב חנון. שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבה כי הוא היחיד בפורום הזה שעבר את הוועדה, וטען כי הוא לא חווה חוויה של פוליטיזציה.