בנט זעם בישיבת הממשלה והגן על שקד: "לא ייתכן שיהפכו אותה לשק חבטות"

ראש הממשלה הבהיר בדיון כי סוגיית מתווה הפליטים מאוקראינה תואמה עם כלל הגורמים, כולל שר החוץ: "מי שיש לו בעיה, שיתכבד ויתקשר לשרת הפנים". ליברמן שוב התלוצץ על לפיד שלא נכח בישיבה: "כנראה הלך לבני ברק להיפרד מהרב קנייבסקי"

Whatsapp Image 2022 03 20 At 1
בנט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט זעם הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה על המתקפות על שרת הפנים איילת שקד בסוגיית מתווה הפליטים מאוקראינה, ואמר כי "לא יתכן שיהפכו את שרת הפנים לשק החבטות בזמן שהיא עומדת בפרץ".

"הכל נעשה בתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים, כולל שר החוץ שידע על המתווה", הוסיף בנט, ונענה בהלצה מצד שר האוצר אביגדור ליברמן, שאמר: "שר החוץ לפיד לא פה, כנראה הלך לבני ברק להיפרד מהרב קנייבסקי".

"גם חברת כנסת שיושבת באולפן ומתגוללת על שרת הפנים זה לא צריך לקרות", אמר בנט בהתייחס לאמירותיה של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), "מי שיש לו בעיה שיתכבד ויתקשר לשרה שקד".

שר החקלאות עודד פורר אמר בהמשך הדיון: "לא יתכן שהשרה שקד את מערימה קשיים בעלייה של זכאי חוק השבות באמצעות טופס לפני עלייה במטוס". שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה אמרה שהיא שוחחה עם שקד והנושא נפתר: "לא יידרשו יותר טופס מיוחד לפני עלייה למטוס למי שיש אישור נתיב או סוכנות".

Whatsapp Image 2022 03 20 At 1
ישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בהמשך דנו השרים בנושא הרפורמה בגיור, אז אמר ליברמן לשר הדתות מתן כהנא כי החוק שניסח לא טוב. "יש הסכמים קואליציוניים", אמר ליברמן, "אתה לא צריך לתת לרבנות הראשית להמשיך לשלוט בגיורים. הרבנות תעשה הכל כדי לא לגייר, צריך מתווה אחר אחרת לא ניתן לזה לעבור קריאה שנייה ושלישית. זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת".

"אתה מסרב להיפגש איתי כבר חודשים, למרות שניסיתי פעם אחר פעם", ענה כהנא לליברמן ופנה לממשלה כולה כשאמר כי "התחילו תדרוכים על הראש שלי". רה"מ בנט התערב בדיון ואמר כי אין יותר מדי פערים בין הצדדים. "צריך שתשבו ותסגרו את הפערים", אמר בנט לליברמן וכהנא.