בנט: "אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית של החרדים"

רה"מ עורר זעם באופוזיציה לאחר שאמר בוועידת "ג'רוזלם פוסט" כי צריך לצמצם את כוחן של המפלגות החרדיות. ליצמן: "כשהיה זקוק להשפעה החרדית - ידע להתחנן"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) בוועידה של עיתון "ג'רוזלם פוסט" כי "אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם". חבר הכנסת מיהדות התורה יעקב ליצמן הגיב לדברים ואמר: "כשהוא היה זקוק ל'השפעה החרדית' הוא ידע להתחנן לעזרתה".

לדבריו של בנט, "בישראל יש שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שלגמרי הייתי אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהייתי מכנה אותה בערך השמאל והדתיים - חרדים ואורתודוכסים. במציאות, אנו זקוקים למעשה לכל השלושה. אנחנו המדינה היהודית, אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל".

ח"כ ליצמן אמר כי "כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק כשהוא היה זקוק ל'השפעה החרדית' הוא ידע להתחנן לעזרתה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "ראש ממשלה לא לגיטמי עם שישה מנדטים, שבכל הסקרים מגרד את אחוז החסימה ומייצג רק את עצמו, רוצה להגביל את השפעת החרדים המייצגים מיליון איש. בנט, לכל הונאה יש סוף. עוד יגיע היום שתוקם ממשלה שתייצג את רצון העם, כולל הציבור החרדי שקיבל בבחירות האחרונות 16 מנדטים".