בנט בכנסת אחרי הודעת אורבך: "נלחמים על הממשלה, זו האמת"

אחרי הודעתו של חבר הכנסת ממפלגתו על כך שלא יצביע עם הקואליציה עד שתקנות יו"ש יעברו במליאה, ראש הממשלה אמר כי "הממשלה היא מצוינת אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה". נתניהו ענה לו: "עף על עצמו, נלחם למען עצמו ולמען הכסא שלו"

רה"מ נפתלי בנט במליאת הכנסת
רה"מ נפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: ערוץ כנסת

אחרי הודעתו של ח"כ ניר אורבך על כך שלא יצביע עם הקואליציה עד שתקנות יהודה ושומרון יעברו בכנסת, ראש הממשלה נפתלי בנט עלה הערב (שני) לנאום במליאה, ואמר כי "אנחנו בימים האלה נלחמים על הממשלה, זו האמת, הממשלה היא מצוינת אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה".

"למה אנחנו נלחמים על הממשלה?", המשיך בנט, "מאותה סיבה שהקמנו אותה. צריך לחזור ליסודות. כי הברירה כיום במדינה ישראל היא בין כאוס לבין יציבות. בין שיתוק לבין צמיחה. לפני שנה אני אזכיר לכולם, יו"ר האופוזיציה היום, שהיה ראש הממשלה אז, ניסה ארבע פעמים להרים ממשלה וכשל. פשוט לא היו את האצבעות ועמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות וקיבלנו החלטה, החלטה אמיצה שאני עומד בה. להקים ממשלה מורכבת, קואליציה מורכבת כדי להציל את ישראל מהקריסה הכלכלית שהורשיה לנו, מאבטלה המונית".

עוד אמר ראש הממשלה: "זוכרים שעמדתי פה ואמרתי 'לא פרנסה לא מעניין'? כמה מובטלים כמה עסקים סגורים היו. אתם זוכרים את הכאוס את שומר החומות? ערי ישראל בערו. טילים על הכנסת הזאת, וחברי הכנסת היו צריכים לברוח מהמליאה תחת הממשלה הקודמת כי היא שידרה חולשה. והכלל של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ולהיות חלשים כלפיי האויב. ואנחנו עושים הפוך. אנחנו עומדים חזק מול האויב אבל אנחנו מושיטים יד כלפי ידינו גם עם עמדות שונות כולל השמאל הציוני. אנחנו קשים החוצה ואוהבים פנימה".

"הממשלה היא לא מושלמת. לא אומר שהכל מושלם אבל האלטרנטיבה? מדינת ישראל עמדה באחד הרגעים הקשים בתולדותיה. היינו בקריסה, בצמיחה שלילית, הורדנו את האבטלה. הבטחנו להחזיר את הציבור לתעסוקה. את מובטלי הקורונה לתעסוקה. הגענו לתעסוקה מלאה. הורישו לנו את הגירעון הגדול בתולדות ישראל, 10.1 אחוז. כי הם פיזרו מהאוויר במסוקים מזומנים כדי למצוא חן. זה פופוליזם ואנחנו הורדו הורדנו את הגירעון. זה נקרא אחריות".

"בחודש הראשון שנכנסתי לתפקידי אנחנו עצרנו את מזוודות הדולרים. ירשנו הרתעה מרוסקת מול חמאס. קחו נערה בת 15 שגדלה בשדרות. לא היה לה אף פעם עד השנה שנה כל כך שקטה. הממוצע בעשור האחרון היה אלף רקטות על ביתה בשנה. אצלנו 6 רקטות. למה כי חמאס יודע מה זה עוצמה ומה זה מילים זו האמת".

בהמשך פנה ראש הממשלה לחברי האופוזיציה ואמר: "הרי אתם את האנרגיה מפנים נגד עצמכם ולא נגד האויב. אתם כל היום מסיתים פנימה במקום להילחם מול האויב. אני הפוך. אני מושיט יד לכולם פנימה כי אנחנו עם אחד. שמאל, ימין, דתיים, חילונים. אנחנו עם אחד".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: ערוץ כנסת

לאחר נאומו של ראש הממשלה עלה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לנאום, ואמר: "להגיד שזאת אחת הממשלות הטובות בתולדות ישראל? אני חושב שבוחן המציאות של בנט לוקה בחסר, בלשון המעטה. זה כנראה קורה כי בנט לא באמת בא במגע עם הציבור. הוא לא רואה ממטר את אזרחי ישראל. אם הוא היה עושה כל זאת, הוא היה לומד על רחשי הלב האמיתיים של תושבי המדינה. בעבורם, הממשלה הזאת גרועה, לא לגיטימית ולא רלוונטית".

"הממשלה מוחזקת בחוטים דקים של סחטנות ופרוטקשן, מפרפרת פרפורי גסיסה, מתבזה כל יום מחדש, ומוכיחה שאין תחתית. ירדנו נמוך השבוע, בשבוע הבא נרד עוד יותר נמוך. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזאת. שמעתי אתמול את בנט גם אומר, שהוא 'נלחם למען המדינה שלנו'. בנט, אתה לא נלחם למען המדינה שלנו - אתה נלחם למען הכיסא שלך. אם היית נלחם למען המדינה, לא היית מוסר את השליטה במדינה למנסור עבאס ולאחים המוסלמים. עף על עצמו, נלחם למען עצמו ולמען הכסא שלו".

נפתלי בנט וניר אורבך
נפתלי בנט וניר אורבך | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום הודיע ח"כ אורבך לראש הממשלה כי "במצב הדברים כפי שהוא כיום - אינני חלק מהקואליציה". בהודעה שפרסם כתב אורבך כי "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

"אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת", הוסיף אורבך, "סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".