קואליציה על תנאי: העיניים נשואות לפגישת בנט ואורבך

הקואליציה עוברת בימים האחרונים עוד ועוד טלטלות, כאשר ראש הממשלה צפוי להיפגש שום עם הח"כ ממפלגתו ולבקש ממנו עוד זמן. בממשלה פחות אופטימיים באשר לסיכויים שזועבי וגנאים יתפטרו מהכנסת, ובכיר בקואליציה אמר: "הם מביאים במו ידיהם לממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ'"

זמן צפייה: 01:34

הקואליציה עוברת בימים האחרונים עוד ועוד טלטלות, כאשר הערב (שבת) העיניים נשואות לקראת השבוע החדש של אדם אחד - ח"כ ניר אורבך. ראש הממשלה נפתלי בנט, ואיתו כל חברי הקואליציה, ממתינים למוצא פיו.

רה"מ בנט ייפגש מחר שוב עם אורבך, כאשר על השולחן בקשתו של בנט לעוד קצת זמן, על מנת לנסות לארגן טוב יותר את הקואליציה, זאת כאשר אורבך כבר אמר לכל מי ששוחח איתו בשבועיים האחרונים כי הוא חושב שאין תוחלת להמשך חייה של הקואליציה.

השאלה אם בנט יקבל עוד זמן תלויה בין היתר בניסיון להביא להתפטרותם של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ וח"כ מאזן גנאים מרע"מ. לפי הדיווחים מהימים האחרונים, הניסיון הזה נתקל בקשיים, ובקואליציה פחות אופטימיים באשר לסיכויים שהשניים הללו יתפטרו מהכנסת. בכיר בקואליציה אמר הערב כי "זועבי וגנאים מביאים במו ידיהם לממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ'".

מנסור עבאס מאזן גנאים ג'ידא רינאוי זועבי הכנסת כנסת
יו''ר רע''מ עבאס בניסיונות לשכנע את גנאים וזועבי להצביע בעד תקנות יו''ש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, ביום חמישי התקיימה פגישה בין בנט לבין אורבך בקריה בתל אביב, ובתום השיחה הגדירו השניים את הפגישה כ"טובה" וקבעו להיפגש שוב בתחילת השבוע. אורבך אמר למקורביו ביממה האחרונה כי אם "יקנו ממנו זמן" במובן של התקדמות עם תקנות יהודה ושומרון - הוא ידחה את ההודעה על פרישתו. בנט, מצידו, צפוי לומר לו כי נותר זמן עד סוף החודש ויבקש ממנו הזדמנות לארגן מחדש את הקואליציה.

במסגרת המגעים עם הליכוד, נפגש ח"כ אורבך עם ח"כ יריב לוין מהליכוד וניסה להבין אם במפלגה חותרים לבחירות או להקמת ממשלה חלופית. לשיטתו של אורבך, יש לעשות הכול כדי להקים ממשלה חלופית ולא ללכת לבחירות - וכך גם חושבת איילת שקד.