בנט תוקף בריאיון לחדשות 13: "נתניהו מוכן לשעבד מדינה בשביל עסקת טיעון"

הוא סקפטי באשר לדיל שהציע יו"ר האופוזיציה לסילמן הפורשת ("עוקץ ביבי טיפוסי"), מתחייב שלא ישתף פעולה עם נתניהו וטוען כי אין לו ממשלה אם יהיו בחירות, תוקף את בן גביר וסמוטריץ' ("אנשים שלא שירתו נותנים עצות לצה"ל") ומסביר את סאגת שיפוץ ביתו ברעננה ("זה לבקשת השב"כ"). ראש הממשלה בריאיון להילה קורח עונה על כל השאלות

זמן צפייה: 21:59

תוקף את יריביו ואופטימי לגבי עתיד הממשלה: ראש הממשלה נפתלי בנט התיישב הערב (שני) לריאיון מקיף עם הילה קורח וענה על כל השאלות. בנט מבהיר כי למרות פרישתה של יו"ר הקואליציה שלו, עידית סילמן, הממשלה יכולה להמשיך לתפקד.

"בחדר הזה ישבו אתמול כל ראשי המפלגות. יש אחדות דעים שהממשלה הזו לא רק טובה אלא מצוינת", טוען בנט. "אפשר בהחלט לתפקד במצב הזה. זה לא מצב רצוי. המהלך של סילמן זו פגיעה. האם אפשר לתפקד? חד משמעית אפשר. הממשלה ממשיכה לפעול".

אבל איך? ברמה הטכנית איך זה יכול להתבצע?

"זה לא כזה מסובך. חוקים שלא שנויים במחלוקת – יעברו. גם סילמן לא תצביע נגד בהרבה דברים".

ח''כ עידית סילמן
ח''כ עידית סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בנט תיאר כיצד שמע מסילמן על האיומים שספגה במשך חודשים. "אני לא כועס עליה. אני מבין אותה", הוא סיפר בריאיון והאשים את נתניהו וסמוטריץ': "היא לא פעם ולא פעמיים באה אליי הביתה וסיפרה לי שהסמוטריצ'ים והשליחים של ביבי היו הולכים סביבה 9 חודשים עם מגפון, מקללים אותה נוכלת ובוגדת. היא סיפרה לי שאותם אנשים שלחו שליחים למורים של הילדים שלה כדי לדבר נגד הילדים שלה בבית ספר. בהחלט ידענו את הקושי הבלתי אנושי הזה. שמוליק בעלה סיפר לי שמאיימים על מקום העבודה שלו. זה לא אנושי. אף אחד לא עבר כזו בריונות וסחיטה באיומים ובסוף היא נשברה".

בנט התייחס לדיווח, שלפיו סילמן קיבלה הבטחה לשיריון במקום ה-10 ברשימת הליכוד ומינוי לשרת הבריאות ולגלג על המהלך. "היה בה עוד עוקץ ביבי טיפוסי", אומר בנט. "ההבטחה שניתנה לה כבר פרחה. הם החתימו על הסכם כשהוא יודע שזו עבירה פלילית להתחייב על שריון עתידי ואז היא נאלצה ציבורית להתכחש – ואז הוא לא יהיה חייב לקיים את ההבטחה. השאלה היא אם עוד פעם נשעבד את ישראל בגלל עסקת הטיעון של נתניהו. כל הבלגן הזה הוא בגלל המצב המשפטי שלו".

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
ראש הממשלה מבהיר שלא ישתף פעולה עם יו''ר האופוזיציה נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתה לא רואה בחירות באופק?

"זה תלוי בכל אחד מאיתנו. כל חברי הסיעה וכל ראשי המפלגות מחויבים לממשלה הזו. המטרה שלי היא לשרת את מדינת ישראל. אם טוב למדינה להפסיק את מזוודות הכספים לחמאס שקודמי (נתניהו) החל, אז הפסקנו. רק לפני שנה ירו פה רקטות על ירושלים ותל אביב וכל פעם שירו, היה מי שהסביר שזה קצר חשמלי. אצלנו אין את הדבר הזה. יחד עם בני גנץ ויאיר לפיד, על בלון אחד – אנחנו נותנים מכה".

כאן החל בנט לתקוף בחריפות את חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מבלי לציין את שמם. "מי באמת לא ימין? מי שבקושי שירת בצבא ונותן הוראות לצה"ל מה צריך לעשות. למרות פרופיל 97, לא שירתו. שלא ילמדו אותנו", כך ראש הממשלה.

בהמשך הריאיון הבהיר בנט כי אין לו כוונה לשתף פעולה עם נתניהו: "אין לו ממשלה אם הולכים לבחירות. זו פיקציה. מי שארבע פעמים לא הצליח להקים ממשלה ומשעבד את המדינה בשביל לשפר את עסקת הטיעון".

אז לא יהיה שיתוף פעולה בינך לבין נתניהו?

"נכון".

בנט התייחס גם לגל הטרור בשבועות האחרונים שגבה את חייהם של 14 ישראלים. "יותר מ-100 שנים אנחנו נלחמים בטרור ערבי. הייתי באינתיפאדה הראשונה, השנייה ובחומת מגן. גם הפעם אנחנו נתגבר. הם מנסים לא רק להרוג אלא גם לשבור את רוחנו. מה שמאפיין את הגל הספציפי הזה הוא טרוריסטים בודדים. מבחינה מודיעינית, הרבה יותר קשה לדעת מראש. כל מקום בארץ שלנו, ביהודה ושומרון או בכל הארץ חייב להיות עם משילות".

היה צריך את הפיגועים כדי לסתום את הפרצות בגדר? כולם ידעו על קיומם

"יש המון נושאים שהוזנחו 20-10 שנה. היה צריך את שומר חומות כדי לטפל בפשיעה בחברה הערבית? כולם יודעים שזה מתנפח. אנחנו רודפים עכשיו אחרי הפושעים. אנחנו פועלים לנקות את החברה הערבית מהנשק. יש לנו שותף לזה – מנסור עבאס. הם רוצים שננקה את החברה הערבית מנשק".

אנחנו שומעים את האמירה של איימן עודה לערביי ישראל המשרתים בכוחות הביטחון לזרוק את הנשק

"מה שהוא אמר זה מעשה נבלה. הוא אומר לשוטרים ולחיילים מהחברה הערבית לבגוד במדינה ולמרוד. אני פונה לכל חייל ושוטר מהחברה הערבית ואומר להם – אני גאה בכם. יצא לי לדבר עם אביו של השוטר אמיר ח'ורי, שרכב לתוך קרב אש. הוא נפל והציל חיים של תושבי בני ברק. הדרך של עודה היא דרך של פלגנות. מנסור עבאס מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. הוא מנסה למתן ולחבר. את הדבר הזה רוצים מבחוץ לקלקל. לא ניתן להם".

למה בחרת להשתמש במילים הגדה המערבית?

"הביטוי הנכון הוא כמובן יהודה ושומרון. הגדה המערבית זה באנגלית. אני אוהב את המוסר הכפול. מי תוקף אותי? הליכוד. מי שעמד מול הנשיא ביידן כשהוא עמד להקים קונסוליה בירושלים, אני אמרתי לו שאני מכבד אותו אבל לא נוכל לאפשר את זה וירושלים היא בירה של מדינת ישראל. אני ירשתי מי שהסכים לקונסוליה באבו דיס. לא צריך להעמיד אותי במבחן על הימניות שלי. אני עומד על חופש הפעולה מול איראן. אנחנו נלחמים נגד העסקה".

בנט התייחס בריאיון גם לתיווך שלו בין רוסיה לאוקראינה. "כשמתקשרים אליי, אני בא ועוזר. מטבע הדברים, היה לי קשר לא רע עם שני הצדדים. לפעמים מתקשרים לשאלה פה ושאלה שם. זו מלחמה רעה ומיותרת. צריך לשים סוף למלחמה הזו", אומר בנט.

אפשר להגיד אותו דבר על אבו מאזן מבחינת שיחות

"הוא מסית לטרור ומשלם כספי טרור למחבלים".

בנט גם נשאל על הפרסום של אילה חסון ב"שישי" בנוגע לשיפוץ ביתו ברעננה שהפך למעון רשמי ועל הטענות כי מושקעים שם מיליונים בזמן שהבית בבלפור נותר שומם וטרם החלו בו השיפוצים. "אין שיפוץ של הבית ברעננה", טוען בנט בתקיפות. "יש המון אבטחה. אני לא מתעסק באילו מצלמות ושערים שמים או לא שמים. השב"כ קובע את זה".

Junvnk
המחסומים שהוקמו ברחוב בו גר בנט | צילום: חדשות 13

בנט טען שוב שהשביתה של עובדי משרד הביטחון היא זו שמעכבת את תחילת העבודות בבלפור זאת למרות שהשביתה החלה רק בינואר האחרון ובנט נכנס לתפקידו ביוני. "מה אני אמור לעשות? לגור באוויר או לשבור את השביתה. זה ספין שנועד לדמות אותי לקודמי. מה אכפת לי שהמעון מוגדר כמעון רשמי? זה לבקשת השב"כ", כך ראש הממשלה.

בנוסף, הוא טען שהשיפוץ היחיד, שבתחקיר של "שישי" פורסם כי המרתף שלו שופץ ב-500 אלף שקלים, בנט טוען: "סידרו לי חדר עבודה עם תקשורת ואבטחה. זה עלה 160 אלף שקלים".

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "בנט שהפר את כל הבטחותיו לבוחריו ממשיך לשקר גם הערב בלי הפסקה. בנט איבד השבוע את הרוב בכנסת ולכן הוא מפזר שקרים גם נגד עידית סילמן, שבניגוד אליו נשארה נאמנה לעקרונות להם נבחרה. בנט מבין שהסיפור שלו נגמר ושהגיע הזמן לממשלה חזקה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיב לריאיון ואמר: "לא שירתי בצבא בגלל החברים השמאלנים של בנט שמנעו את הגיוס שלי. מגיל 14 אני משרת את ישראל. בנט כראש ממשלה משרת את התנועה האיסלאמית".