בנט לפני ההצבעה על הוועדה לפרשת הצוללות: "הממשלה נקיה משיקולים זרים"

רה"מ התייחס בישיבת הממשלה לאישור הצפוי של ועדת החקירה לרכש כלי השיט, ועקץ את הממשלה הקודמת. "המצפן היחיד של כולנו הוא ביטחון המדינה". על האסון במירון: "נאשר חצי מיליון שקלים פיצויים לכל משפחה מנספי האסון"

זמן צפייה: 03:13

בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון), התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להצבעה על וועדת החקירה לפרשת הצוללות, ואמר כי תהליכי הרכש הביטחוני בממשלה הנוכחית נקיים משיקולים זרים. "המצפן היחיד של כולנו הוא ביטחון של מדינת ישראל", אמר בנט.

"בשבוע שעבר חתמנו על רכש שלוש צוללות חדשות וזאת אחרי עיכוב של שנים", הוסיף בנט, והתייחס גם ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה שיצויין השבוע: "על העולם מוטלת חובה לזכור ולהתמודד, אבל עיקר המשימה מוטלת עלינו. נגדיל את תקציב יד ושם ב-30 מיליון שקלים נוספים בשנה הקרובה. טוב שהעולם זוכר. אני אדבר השבוע בפני כל השגרירים בישראל בנושא זה וחובה עלינו לוודא שיד ושם משמר את זיכרון השואה בארץ ובעולם".

"הממשלה עושה היום תיקון גדול ביחס לעבר". אמר בנט בהתייחס לאסון במירון, והוסיף כי הממשלה תאשר חצי מיליון שקלים פיצויים לכל משפחה מנספי האסון, "מדובר במשפחות שהגיעו לפת לחם. הממשלה מושיטה להם יד. בנוסף, השנה ההילולה במירון כבר תיראה אחרת. נאפשר לקיים אותה בצורה בטוחה. מי שעולה למירון, לא צריך לסכן את חייו. הפיצויים לא יחזירו את 45 האנשים שנהרגו שם אבל לפחות יסייעו למשפחות לעבור את התקופה הקשה הזו".

ההצבעה בממשלה על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות תיערך היום, ואתמול התייחס לנושא שר הביטחון בני גנץ במפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון, ואמר כי  "מדובר בצורך לאומי - אסור לשחק בביטחון המדינה". גנץ הוסיף כי ההתעקשות על הקמת הוועדה לא נבעה מצורך פוליטי, אלא מצורך ביטחוני בלבד.