לשכת בנט מאשרת את תחקיר חדשות 13: "בתקופתו נחסכו כ-2 מיליון שקלים"

בלשכת ראש הממשלה מגיבים לתחקיר של אילה חסון על הוצאות משפחת בנט בבית ברעננה שהפך למעון רשמי. לדברי הלשכה, ההוצאות החודשיות עומדות על 87.7 אלף שקלים מתוכם 24.7 אלף על הזמנה והכנת מזון. לפי נתוני הלשכה, ההוצאות החודשיות של בנט נמוכות פי 3 מההוצאות בתקופת נתניהו

זמן צפייה: 03:13

אחרי הסערה: לשכת ראש הממשלה הגיבה אחר הצהריים (ראשון) לפרסום של אילה חסון אמש במטה המרכזי על ההוצאות של משפחת בנט בבית ברעננה שהפך למעון רשמי ואישרה את הנתונים. לפי התגובה, סך ההוצאות החודשי עומד על 87.7 אלף שקלים בחודש. בלשכת בנט מדגישים כי מדובר בהוצאות הנמוכות פי 3 מההוצאות של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, ולטענת הלשכה, סך ההוצאות בתקופת נתניהו על המעונות בבלפור ובקיסריה עמד על 262 אלף שקלים.

לפי הנתונים שפרסמה לשכת ראש הממשלה, בבית משפחת בנט לא מועסקות מבשלות שלא כמו בתקופת נתניהו. בנוסף, נטען כי נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור המשפחה ועל 6 נפשות היא מוציאה סכום ממוצע של 24.7 אלף שקלים בחודש על הזמנת והכנת מזון.

הוצאות שנתיות במעון ראש הממשלה
חישוב הוצאות שנתיות במעון ראש הממשלה

בלשכת ראש הממשלה טוענים גם כי ניתן להעסיק 8 בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102 אלף שקלים בחודש. בניגוד לתקופת נתניהו שניצל את האפשרות במלואה, בלשכת ראש הממשלה טוענים כי כיום מועסקים בביתו שלושה בעלי תפקידים בעלות כוללת של 48 אלף שקלים בחודש.

עוד מסבירים בלשכת ראש הממשלה כי עבור אירוח אירועים רשמיים בבלפור הוקצה תקציב נפרד והוא אינו נפרד לסכומים שציינו. בלשכת בנט מבהירים לטענתם כי בתקופתו, נחסכו יותר משני מיליון שקלים מקופת המדינה.

בלשכה הבהירו שוב כי נבצר מבנט להשתמש במעון בבלפור בשל השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון. לכן, גם מציינים בלשכת רה"מ, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה כדי לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת שלהם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כך בלשכת בנט.

נפתלי בנט ואשתו גילת
נפתלי בנט ואשתו גילת | צילום: מתוך פייסבוק

גם הפעם ובצורה חריגה פרסם השב"כ תגובה לגבי הנושא וציין כי יש צורך בשינויים משמעותיים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בשב"כ הדגישו כי הליך העבודות מתבצע ביוזמת ובהנחיית השב"כ. "בהתאם, בוצעו סידורי אבטחה בבית רה"מ ברעננה, בו מתגורר ראש הממשלה. סידורים אלו בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים. יצוין, כי סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות", נמסר מהשב"כ.

בליכוד הגיבו לנתונים שפרסמה לשכת בנט ומסרו: "בנט משפץ את ביתו הפרטי ברעננה על חשבון הציבור בסכום אסטרונומי של 50 מיליון שקלים, ללא אישור ובניגוד לחוק. החוק קובע שהמעון הרשמי של ראש הממשלה יהיה בירושלים ולא ברעננה. בניגוד למעון הרשמי בירושלים, המעון הפרטי של בנט לא משמש לאירוחים רשמיים כלשהם - כך שכל ההוצאות על מזון הן רק לענייניו האישיים".

עוד אמרו בליכוד כי "כזכור נפתחה חקירה מופרכת על טייק-אווי למעון בבלפור בסך של 175,000 ש״ח לחמש וחצי שנים. השופט קבע שהרוב הגדול של סכום זה הוצא על אירוחים רשמיים. כלומר, בניגוד להודעת בנט, הוצאות הטייק-אווי הפרטיות של משפחת נתניהו לא עלו על 1,300 שקלים בחודש – עשירית מההוצאות על טייק-אווי של משפחת בנט".