התמודדות, חבירה או פרישה: הדילמה של בנט

51 אחוזים מהמשיבים לסקר חדשות 13 חושבים כי ראש הממשלה נפתלי בנט צריך לפרוש מתפקידו, אך נראה כי הוא עצמו עדיין לא החליט לאן מועדות פניו. ההחלטה שלו להימנע מקרבות בוץ פוליטיים שימנעו מלפיד את ראשות ממשלת המעבר לא מובנת מאליה - ועכשיו הוא ניצב בפני החלטה אישית גדולה נוספת

זמן צפייה: 02:26

51 אחוזים מהמשיבים לסקר חדשות 13 שפורסם הערב (שלישי) חושבים כי ראש הממשלה נפתלי בנט צריך לפרוש מתפקידו, אך נראה כי הוא עצמו עדיין לא החליט לאן מועדות פניו. בנט הוא פוליטיקאי שאוהב להפתיע. אתמול, למרות שהכתובת הייתה על הקיר והיה ברור שהממשלה הגיעה לסוף דרכה, הוא הצליח, גם אם באופן טקטי, לייצר הפתעה נוספת שיזם - באשר למהלך הסיום של הממשלה.

ההחלטה של בנט להימנע מקרבות בוץ פוליטיים שימנעו מלפיד את ראשות ממשלת המעבר, ולהעביר לידיו את השלטון באופן מסודר, לא מובנת מאליה בימים שהסכמים פוליטיים בין בעלי ברית מופרים באופן תדיר. עכשיו בנט ניצב בפני החלטה אישית גדולה נוספת - האם להמשיך ולהתמודד גם לכנסת הבאה, או לקחת פסק זמן אחרי השיא.

נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד | צילום: רויטרס

לצד האופן המכובד שבו עמד בנט במילתו ללפיד, הוא השאיר שובל של נפגעים בעיקר במפלגתו, מאיילת שקד ועד ניר אורבך, שנותרו בלי אופציות פוליטיות טובות, לא בליכוד ולא מחוצה לו. אפילו בתוך הקוליציה היו מי שחשבו שלא מוצו מאמצי ההצלה של הממשלה. "היה שווה שנאבק על הממשלה עד טיפת דמנו הפוליטית האחרונה", אמר היום שר הביטחון בני גנץ.

בהחלטה של בנט, שתתקבל כנראה ממש בקרוב, תלויה גם שקד. בהיעדר ממשלה חלופית, וכנראה שגם לא תהיה, גם עתידה הפוליטי שלה עתיד להיות מוכרע - להמשך החיים הציבוריים, או לפסק זמן משלה.