שבוע גורלי לממשלה: בנט יכנס את ראשי הקואליציה

בצל האיום של שר המשפטים סער, שאמר כי השבוע הבא יהיה שבוע מכריע לקראת ההצבעה בכנסת על חוק יו"ש, ראש הממשלה ייפגש עם פורום ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים וינסה לאחד את השורות

זמן צפייה: 00:31

שבוע מכריע לממשלה: משבר רודף משבר בממשלת בנט-לפיד, אשר מתקרבת להשלמת שנה לכהונתה, ואחרי כמה שבועות סוערים - ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום (רביעי) את פורם ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים.

הבוקר פרסם העיתונאי יובל קרני ב"ידיעות אחרונות" כי גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי שר המשפטים גדעון סער מנהל מגעים שקטים מול הליכוד, על אפשרות לשיתוף פעולה פוליטי והקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. לפי הפרסום, סער מנהל ציר הידברות מול יעקב אטרקצ'י, מקורבו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

במפלגתו של סער "תקווה חדשה" הגיבו לפרסום וטענו שמדובר ב"פייק ניוז", וגם מהליכוד נמסר כי "לא מתנהלים מגעים בין הליכוד לתקווה חדשה".

שר המשפטים גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער

כזכור, אתמול התראיין סער לכאן רשת ב' והתייחס להצבעה הקרובה על חוק יו"ש. סער אמר כי "ההצבעה על החוק תקבע אם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא". בתגובה צייץ ח"כ וליד טאהא ממפלגת רע"מ: "אנחנו מוכנים". ההצבעה הייתה אמורה לעלות במליאה שלשום, אך סער דחה אותה לשבוע הבא בעקבות התנגדות מפלגת רע"מ לחוק.

מדובר בחוק שאמור להאריך את תוקף סמכויות השיטור והאכיפה בשטחי יהודה ושומרון, כלומר לאפשר, לדוגמא, להעמיד לדין אזרח ישראלי שביצע עבירה ביהודה ושומרון בבית משפט בישראל, במקום בבית דין צבאי. אם בקואליציה בנו על כך שהאופוזיציה תסייע בהעברת החוק, ראשי בלוק הימין ניסו לשדר אחדות וחידדו את המסר לפיו האופוזיציה לא תתמוך בשום חוק שתציע הקואליציה.