בנט אחרי הפרסום בחדשות 13: "כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי"

ראש הממשלה התייחס לתחקיר על הזמנות משלוחי האוכל במעונו ברעננה, ואמר כי "למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור". עוד אמר בנט: "אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי"

זמן צפייה: 03:19

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לממצאי תחקיר חדשות 13 על הוצאות המזון במעון ראש הממשלה, ואמר כי כל הוצאות המזון של משפחתו ישולמו מחשבונו הפרטי. "תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד. להיפך - זו זכות", מסר בנט, "למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור".

"לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי", המשיך ראש הממשלה, "אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות".

נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו | צילום: עודד קרני

כזכור, לאחר פרסום התחקיר אישרה לשכת ראש הממשלה את הנתונים על ההוצאות של משפחת בנט בבית ברעננה, שהפך למעון רשמי. לפי התגובה, סך ההוצאות החודשי עומד על 87.7 אלף שקלים בחודש. בלשכת בנט הדגישו כי מדובר בהוצאות הנמוכות פי 3 מההוצאות של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, ולטענת הלשכה, סך ההוצאות בתקופת נתניהו על המעונות בבלפור ובקיסריה עמד על 262 אלף שקלים.

נפתלי בנט ואשתו גילת
רה''מ נפתלי בנט ואשתו גילת | צילום: מתוך פייסבוק

שר המשפטים גדעון סער הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "יישר כוח. הדבר הנכון לעשות". גם ח"כ רם שפע (העבודה) הגיב: "יישר כח רה"מ, החלטה נכונה. דוגמה אישית היא גם לקחת אחריות על טעויות. מעניין כמה מתוסכלים עכשיו כל אלו שניסו להשוות בין בנט לנתניהו בהקשר הזה כשפתאום גילו שאפשר לקבל ביקורת ולא תמיד לצפצף על הציבור כפי שנתניהו עשה כל חייו. נראה אתכם מפרגנים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט זורה חול בעיני הציבור - הוא חייב להחזיר לאזרחי ישראל את 50 מיליון השקלים שבזבז על חשבונם בניגוד לחוק על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה".