ועד עובדי משרד הביטחון: פקידי האוצר מונעים את קידום שיפוץ בלפור

ועד עובדי משרד הביטחון הגיבו לפרסומים בחדשות 13 ודבריו של רה"מ בנט, שטען כי השיפוץ בבלפור מתעכב בגלל שביתה במשרד הביטחון - למרות שמעון רה"מ עמד ריק עוד בטרם החלו העיצומים. "פקידי האוצר לא מאפשרים להעביר תקנים לפרויקטים לאומיים, נראה כי יש גורמים שאינם מעוניינים שנשלים את המלאכה"

זמן צפייה: 03:04

ועד עובדי משרד הביטחון התייחס היום (שני) לפרסומים בחדשות 13 בנושא השיפוץ במעון ראש הממשלה בבלפור, ובפרט לדבריו של ראש הממשלה בנט לכך ש"השיפוצים בבלפור נגררו בגלל שביתה של משרד הביטחון".

"מי שבולמים את השיפוץ שהופסק בינואר האחרון, וגורמים בימים אלה לעצירת משימות ופרויקטים חשובים נוספים כמו בניית קריית המודיעין בנגב, פעילות הייצוא הביטחוני, פינוי בסיסי צה"ל ולהפסקת התשלומים לספקי המשרד - הם פקידי האוצר", האשימו בוועד העובדים. בהמשך לכך, מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע לוועד העובדים כי הנחה את האגף הרלוונטי במשרד המבקר ללמוד את נושא הבית של בנט ברעננה.

בנט במעון רה''מ בבלפור
בנט במעון רה''מ בבלפור

עוד נמסר מטעמם: "פקידי האוצר לא מאפשרים להעביר תקנים קריטיים לפרויקטים לאומיים אליהם נדרשים עובדי המשרד על ידי המדינה". כמו כן, ועד העובדים הגיב גם לדבריו של בנט, לפיו נעשים מאמצים לזרז את מציאת הפתרון לסוגיה: "הנושא אינו מזורז ואינו מקודם כלל ועיקר בגלל אי הקצאת משאבים נדרשים ומתאימים למשרד ולעובדיו. הפרטים ידועים היטב לכל הנוגעים בדבר, וביניהם לשר הביטחון ולשר האוצר, אך נראה כי ישנם גורמים אשר אינם מעוניינים שנשלים את המלאכה".

כזכור, הדברים נחשפו לראשונה בתחקיר חדשות 13 שבדק את הנושא, וגילה כי הבית ברעננה בו מתגוררת משפחת בנט הוגדר כמעונו הרשמי של ראש הממשלה, עד שהמעון בבלפור ישופץ. במקביל, טען בנט כי השיפוץ מתעכב בגלל שביתה במשרד הביטחון, אולם המעון בבלפור עמד ריק עוד בטרם החלו העיצומים. כמו כן, הפרקליטות אישרה כי יועמ"שית משרד רה"מ לא עדכנה אותם על שינוי סטטוס הבית מפרטי - לרשמי.