בנט לאופוזיציה: "ב-36 שעות עשינו מה שלא בוצע ב-36 חודשים"

במהלך דיון 40 חתימות במליאה, עלו בזה ארח זה ח"כים מהאופוזיצה ותקפו את הממשלה המכהנת על רקע אישור התקציב והמאבק המתמשך בנגיף הקורונה. רגב: "קואליציית האליטות הלבנות - ממשלת ת"א"

זמן צפייה: 02:38

בדיון 40 חתימות שהתקיים היום (שני) בהשתתפותו של ראש הממשלה נפתלי בנט, הוא התייחס לאישור התקציב מוקדם יותר היום ואמר: "ב-36 שעות של חוסר שינה עשינו מה שאתם לא עשיתם במשך 36 חודשים. הערבו תקציב במבחן התוצאה - לא בדיבורים". בתגובה, תקף יו"ר ש"ס אריה דרעי את בנט ואמר: "אתה חתיכת שקרן".

עוד מדבריו של ראש הממשלה: "מה זה ישראל הראשונה והשנייה? יש ישראל אחת, מאוחדת. מספיק עם זה. אני בטוח שזה מסיבות פוליטיות ולא מעלה על דעתי שאתם מאמנים למה שאתם אומרים. אף אחד פה לא אוחז במונופול לא על מורשת ישראל, על היהדות, על הלאומיות. אף אחד פה לא יטיף לי על אהבת ישראל. תלמדו ממנחם בגין, אשכנזים ספרדים, כולנו יהודים. אז אתם באים לפצל, למה זה מועיל?".

אריה דרעי במליאה
אריה דרעי במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

מייד אחרי בנט, יו"ר האופוזיצה בנימין נתניהו עלה לדוכן הנאומים ותקף את הממשלה הנוכחית: "אם הייתה אולימפיאדה לכשלונות בינלאומיים הממשלה הזאת הייתה מקבלת לפחות עוד שלוש מדליות זהב- לבנט מול הקורונה, לפיד מול איראן וליברמן בכלכלה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "התקציב טוב, מדויק ונותן מענה למה שהמדינה צריכה"

לאחר תקיפת האנייה: שגריר איראן בבריטניה זומן לשיחת נזיפה

המורה יותם אוקון הואשם באונס תלמידתו בת ה-12

כמו כן, התייחס נתניהו להסכם הגרעין עם איראן, במסגרת דיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "המידע שיימסר לאמריקה, יודלף לאמצעי תקשורת ובדרך זו יסוכלו פעולות הסיכול שלנו. זו הסיבה במשך העשור האחרון סירבתי לבקשות הנשיאים האמריקאים לכך שלא יהיו הפתעות. אף פעם לא הסכמתי להתחייב תמיד להודיע להם. מדובר כאן בעניין קיומי לישראל, ובו ייתכנו הפתעות וצריך לפעמים הפתעות. הפכתם אותנו למעיין מדינת חסות עם חובת דיווח. אם אין לנו עצמאות בנושא הזה, אין לנו עצמאות בכלל".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו נואם
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו נואם | צילום: ערוץ הכנסת

לפני נאומו של בנט, יו"ר ש"ס דרעי דיבר במליאה ואמר: "‏ממשלת מדושני העונג של בנט לפיד וליברמן אישרה את 'התקציב הלבן'. ליברמן מסתובב אל תוך הלילה במסדרונות הממשלה עם כוס יין לבן ורומס את החלשים בחברה. הממשלה מטילה מס על משפחות ברוכות ילדים שקונות לכבוד שבת שתייה מתוקה במקום להטיל מס על שתייה שמזיקה הרבה יותר, כמו וויסקי, וודקה יקרה ויין לבן".

אחריו עלה יו"ר יהדות התורה משה גפני, שתקף את בנט באומרו: "הקדוש ברוך הוא לא חנן אותך, אדוני ראש הממשלה, בכישורים הנכונים לתפקיד. אבל אם ככה, היית צריך לפחות להתייעץ עם נתניהו או עם מישהו אחר. חודש שלם לא עשית כלום בשביל להביא את החיסונים - אפשרת את הקורונה", בתייחס לטיפול הממשלה בקורונה.

יו''ר יהדות התורה משה גפני נואם
יו''ר יהדות התורה משה גפני נואם | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

גם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נאם: "בנט שם בצד רק את ערכי הימין והציונות הדתית ונותן לערכים אחרים לבוא לידי ביטוי. אפילו התקציב שאושר היום ריק מתוכן, אין פה אמירה. אי אפשר לייצר אחדות פיקטיבית שאיננה אחדות מטרה".

חברת הכנסת מירי רגב
חברת הכנסת מירי רגב | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

חברת הכנסת מירי רגב, אמרה במהלך דיון 40 החתימות על מחדלי הממשלה: "ממשלת בנט לפיד אתם קואליציית האליטות הלבנות, ממשלת תל אביב, ממשלת השבעים והמנותקים, שפועלת לחזק את ישראל הראשונה על פני ישראל השנייה, הבטחתם לדאוג למעמד הביניים, לא להעלות מיסים ומה שאתם עושים זה לדאוג לבעלי ההון ולעשירים של תל אביב שיכולים להרשות לעצמם ומגדילים את הפערים החברתיים ואת אי השוויון. על מי אתם חזקים? אתם חזקים על חלשים, על נשים בהריון, על קשישים, על צעירים על הפריפריה, תתביישו לכם".

מיקי זוהר: נפתלי בנט, הפקיד של המלך מנסור עבאס, תמיד העניק לו כבוד. הפקיד בנט לא חש שאת עם ישראל נטש. הוא לא מבין שלשבת בארמון זה באמת אומר שאתה בשלטון. זאת הגדה שלא חשבנו שתתקיים. זאת המציאות שלנו - מנסור עבאס הוא ראש הממשלה בפועל".