בנט עונה לסינוואר: "אולי הם מתגעגעים למזוודות הדולרים"

רה"מ בנט התייחס היום לדבריו של מנהיג חמאס בעזה, שקרא למנסור עבאס לפרק את הממשלה ואמר: "נראה לי שכבר ברור לגמרי בשלב הזה שבחמאס לא אוהבים את הממשלה הזאת - אסור לתת לסינוואר לנצח". על הפיגוע באריאל: "גל הטרור הזה מחייב את מערכות הביטחון כולה להימתח עד הקצה"

זמן צפייה: 05:09

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לדבריו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, שפנה אמש ליו"ר רע"מ מנסור עבאס ואמר כי "אם תהוו רשת ביטחון לממשלה הזאת, יהיה זה פשע שלא נוכל לסלוח עליו שיהווה התכחשות לדת שלכם".

בנט אמר: "נראה לי שכבר ברור לגמרי בשלב הזה שבחמאס לא אוהבים את הממשלה הזאת, אולי הם מתגעגעים למזוודות הדולרים, ואולי פשוט לא אוהבים את האפשרות של עבודה משותפת של כולנו לטובת שיפור תנאי החיים של אזרחי ישראל הערבים. זו נקודה חשובה מאוד שבה יורדות המסכות וברור לכולם מי רוצה מה. זה שחמאס רוצה להפיל את הממשלה שלנו - אומר הכול. וגם בזה, אסור לתת לסינוואר לנצח".

ח''כ מנסור עבאס
ח''כ מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

נזכיר כי בנאומו אתמול פנה סינוואר לערביי ישראל ואמר: "בנגב, במשולש, בגליל, בחיפה, ביפו, בעכו ובלוד – שכל אחד יכין את הרובה שלנו או סכין ואם הם רוצים מלחמה דתית, אז הם יחצו את הקווים האדומים".

לדברי סינוואר, "אנחנו נמצאים במוכנות מלאה להגן על מסגד אל-אקצא, ואנחנו לא נהסס לעשות את המוטל עלינו. כל פלגי ההתנגדות וכל הזרועות הצבאיות מוכנים מפני שהמערכה מתחילה לאחר שיסתיים חודש הרמדאן עם עליית המתנחלים לרחבת מסגד אל-אקצא. אם נצטרך להגן על אל-אקצא, במטח הטילים הראשון נירה 1,111 טילים, כמו התאריך שבו הלך לעולמו יאסר ערפאת (11 בנובמבר 2004)".

בדבריו התייחס בנט לפיגוע באריאל שבו נרצח ויאצ'סלב גולב, בן 23: "הוא נרצח בזמן שהגן בגופו על ארוסתו שאיבטחה איתו את המחסום של היישוב והציל את חייה. הזוג המקסים הזה רק החל את חייו יחד. הלב נשבר". ראש הממשלה הדגיש כי "כוחות הביטחון כבר הגיעו אתמול לשני המחבלים, כפי שהם ישימו את ידם על כל מחבל. נזכור את ויאצ'סלב, יחד עם כל גיבורינו. גל הטרור הזה מחייב את מערכת הביטחון כולה להימתח עד הקצה".