בנט: "אנו יוצאים לדרך חדשה של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו"

יו"ר ימינה הכחיש בהצהרה שקיים עם חברי סיעתו כי מתנהל מו"מ עם הליכוד, ואמר: "גנץ ואשכנזי איימו על נתניהו – אז הוא נכנע ומחק את הריבונות מקווי היסוד". שקד: "מכר את מערכת המשפט לשמאל"

זמן צפייה: 09:18

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, וחברי סיעתו, ערכו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, שבה הודיעו כי לא מתקיים משא ומתן עם נתניהו לכניסה לממשלה, וכי פניהם לאופוזיציה. בתוך כך, לאחר שעזב את ימינה, מקורבים לרפי פרץ טוענים כי הוא שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים.

בדבריו בנט תקף בחריפות את נתניהו, ואמר כי "גנץ וגבי אשכנזי איימו על נתניהו, אז נתניהו נכנע ומחק את הריבונות מקווי הייסוד. הוא ידע שאיתנו לא מוחקים את הריבונות, וזאת הסיבה שהוא בעט בימינה. נתניהו רוצה לצידו גמדים מוחלשים – לא ימנים חזקים וזה אנחנו".

בנט במסיבת עיתונאים
בנט במסיבת עיתונאים

בנט המשיך לתקוף את רה"מ ואמר כי "נתניהו מחק את הריבונות מקווי הייסוד. נתניהו מחק את המילים יהודה ושומרון מקווי הייסוד. במשך שנה רה"מ נתניהו הבטיח, הצהיר, נשבע פעם אחר פעם שהוא יחיל את הריבונות המלאה על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. אבל לא רק, הוא גם מחק מקווי הייסוד כל אפשרות לבצע שינוי במערכת המשפט שהוא כל כך מרבה לדבר עליה. נתניהו מחק מקווי הייסוד כל זכר לימין. ובבחירה בין נתניהו לבין דרך הימין – נתניהו בוחר בנתניהו".

"פירוק גוש הימין הוא הטעות הפוליטית הגדולה ביותר של נתניהו בעשור האחרון", ציין בנט. "מרוב שהוא מנסה לפצל אותנו מבפנים – הוא פיצל את עצמו מאיתנו, הוא פיצל את עצמו מהימין, מהציונות הדתית והחילונית, מהאנשים שהיו הכי נאמנים אליו ולדרך. אנחנו היום יוצאים לדרך חדשה של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו".

איילת שקד במסיבת עיתונאים של ימינה
איילת שקד במסיבת עיתונאים של ימינה

גם ח"כ איילת שקד אמרה דברים וציינה: "הלכנו עם ראש הממשלה בנאמנות גדולה תקופה ארוכה, וכמו שאמר לי אחד מראשי המפלגות החרדיות היום – הגוש הביא אותו עד הלום. אני חושבת שגוש הימין זה היה רעיון פוליטי טוב, רעיון פוליטי ששירת את מחנה הימין ואת העקרונות של מחנה הימין, וצר לנו מאוד שנתניהו בחר לפרק אותו ברגע שהוא מצא כלה חדשה מגוש השמאל".

"היום הייתה אמורה לקום ממשלת שמאל בראשות נתניהו", המשיכה. "ממשלה שמפחדת לכתוב את המילים יהודה ושומרון בקווי הייסוד שלה. שלושה דגלים מרכזיים הניף הימין במערכות הבחירות האחרונות: את דגל הריבונות. מישהו ראה משפט אחד בריבונות בהסכם הקואליציוני? לא. הם מפחדים. הדגל השני זה הדגל המשפטי. צלאח א-דין נמכר למעוזי השמאל וההסתדרות. והדגל הכלכלי. נתניהו – שהוא גם איש של כלכלה חופשית, נתן את ההגה לעמיר פרץ ולאבי ניסנקורן שמייצגים את כל תפיסת העולם ההפוכה מהעולם שלנו".

סמוטריץ' במסיבת עיתונאים של ימינה
סמוטריץ' במסיבת עיתונאים של ימינה

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לדברים ואמר כי "לא רצינו את זה, לא ביקשנו את זה אבל אנחנו בהחלט שלמים על זה והולכים לאופוזיציה בראש מורם. נשרת את העם מהאופוזיציה בנחישות ובאופן ענייני. הציונות הדתית מובילה ופורצת דרך כבר חמישה עשורים בכל תחום במדינת ישראל. ראש הממשלה הפנה עורף לציבור המדהים הזה, אבל חמור מכך – לערכים שהוא נושא, וזו בדיוק ההזדמנות להציב את האלטרנטיבה".

כמו כן, הוא פנה לחברי הכנסת בליכוד ואמר: "חבריי בליכוד, עזבו את קרבות האגו והכיסאולוגיה שאתם מנהלים ממש בשעות האלה מול נתניהו. לא אזרתם אומץ לכתוב את הריבונות ואפילו לא את המילים יהודה ושומרון בקווי הייסוד של הממשלה. אם אין לכם אומץ לכתוב – מה הסיכוי שיהיה לכם אומץ להתייצב מול נתניהו בהמשך הדרך ולתבוע ממנו לבצע?".

"אחיי החרדים", המשיך, "לצערי ויתרתם אפילו על המילים 'סטטוס קוו' בקווי הייסוד. עד כמה ניתן להאמין שתעמדו על כך בפועל? אם תשמרו על זהותה היהודית שלה מדינה, תמצאו לצידכם אופוזיציה עם שותפים נאמנים. אם חלילה תפגעו ביהדותה של המדינה או תאפשרו באופן פסיבי פגיעה שכזו – נילחם בכם בכל תוקף. לא ניתן  לכם לברוח מזה. נהיה כאן בכל יום ובכל שעה כדי להזכיר לכולכם מאין באנו ולאן אנו הולכים".

הליכוד התייחסה למתקפה מצד בכירי מפלגת ימינה ואמרה: "בנט זרק את כל מפלגתו לאופוזיציה רק כי לא קיבל את תיק הבריאות. הוא יודע שזאת האמת ולכן הוא מזיע ומשקר. מי שפרש מגוש הימין זה בנט שניהל מגעים עם גנץ כדי להיכנס לממשלת מיעוט וסירב להמליץ לנשיא על ראש הממשלה נתניהו בניגוד להתחייבותו לבוחר. בזמן שראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות על יהודה ושומרון, כפי שמופיע ומתחייב בהסכמים הקואליציוניים, בנט יבלה באופוזיציה עם לפיד, ליברמן ויזבק. תם עידן בנט".